laatstging ik met mn paardje naar buiten, samen met de club. Op een gegeven moment werd ze heel erg hyper omdat andere ruiters door het water heen gingen rennen... Toen begon ize te stijgeren. Op zich doen wel meer paarden dat dus echt ernstig is het niet. Maar mn paard heeft achter hele erge mok, dus was/ben bezig met dat te behandelen en ze heeft dus hele zwakke achterbenen ( sorry had hele zwakke achterbenen ) en stijgeren kon ze dus nooit. Maar nu is ze er achter dat ze het kan, en doet ze steeds pogingen om het weer te doen, ik voel het dan wel aan komen, maar ik weet niet hoe ikhet kan voorkomen. Ik weet wel dat een paard alleen vanuit stilstand kan stijgeren, dus ik rijd dr wel naar voren... Maar het probleemis dan weer, ze heeft een super lange rug, dus ik moet haar in elkaar laten lopen, maar dan gaat ze rennen, dus houd ik haar in, zodat ze inelkaar loopt, maar juist op dat soort moment probeerd ze het... Het is haar tot nu toe pas 3x gelukt, maar ik zit hier best wel mee.
want als ik buitenrijd en ze loopt weel hyper en dan luisterd ze niet meer, maar dan probeerd ze ook omhoog te komen ( is haar nog niet gelukt ). Maar ik voelme eigenlijk niet veilig meer op haar. Ze is al 17 jaar. Ik ben el al wel achter gekomen dat ze het uit ondeugd doet en niet omdat ze pijn heeft, want dan had ze het, denk ik, al wel eerder gedaan...
Dus wat ik me eigenlijk afvroeg, hoe kan ik voorkomen, of in elk geval proberen te voorkomen, dat ze gaat stijgeren??
Daag