Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
suleilitha schreef:Wat denk je van de pony met rust laten? Kennelijk moet het beestje je niet zo....
maaikedewit schreef:suleilitha schreef:Wat denk je van de pony met rust laten? Kennelijk moet het beestje je niet zo....
oow, ik denk het wel;)
hij heeft 3 jaar stilgestaan en daarvoor is hij af en toe een beetje bereden door 2 bange meisjes, ze waren te bang en stopten er dus mee.
de 1e keer dat ik op boy reed, was eerst even in de bak daarna over de weg en het land in, de eigenaar is er natuurlijk bij.. toen was ze nog nie op vakantie.
toen ik 20 min had een beetje losgereden ging hij uit zichzelf aan de teugel lopen, ik reed met hoofdstel zonder zadel.
hij mag mij dus wel;)
birgit_x schreef:Als hij aan de teugel loopt, betekend het niet dat hij je mag...
Verder veel oefenen, en niet alleen uit de wei halen als je hem laat werken. Anders denkt ie dat hij alleen de wei uit mag daarvoor.
En belonen als hij mee komt.
suleilitha schreef:Dit klinkt hard, je kan die Shet niet aan, andere pony wil niet aan de teugel en dan nog die ene waarbij je join up knoppie stuk is. Drie topics in no time over problemen met ponies. Meid, zoek begeleiding-les van volwassenen of ga anders een andere sport zoeken, als ik dit zo lees zijn paarden niet jouw ding.
Kont toekeren en naar je bokken doet een pony niet die jou mag. Echt niet.
suleilitha schreef:En jij bent twaalf, dan is een shet toch wel errug klein voor je maar goed, die discussie is verspilde moeite.
maaikedewit schreef:alleen nu is ze weg, maar als hij alleen is en ik roep booooyyy!! dan komt hij direct naar mij toe lopen.

Pinkey schreef:je topic heet: Pony krijg ik niet uit het weitje.
Maar nu zeg je van wel...
Ik snap het niet meer
suleilitha schreef:Nee, ik geef niet zomaar mijn mailadres aan mensen die ik niet ken maar je kunt ook een foto sturen via PB, hoor.
Maar ik begrijp dat je hem nu opeens wel uit die wei vandaan krijgt...
maaikedewit schreef:het komt door dat grotere paard, maar die kan niet in zijn stal blijven.
TiinkerGirl schreef:Wat ik uit dit nogal warrige verhaal begrijp is dat Boy als hij alleen buiten staat naar je toe komt, maar zodra dat andere paard erbij is loopt hij voor je weg, opgefokt door dat andere paard.
Ideetje van mij; richt je op dat andere paard. Als die Boy niet opjaagd, zal hij niet meer weglopen. Neem wat eten mee, loop langzaam naar dat paard toe, praat tegen hem, en als hij wegloopt, al is het maar een stap, NIET ERACHTERAAN!! Blijf staan tot het paard weer stil staat en ga dan weer verder met zacht tegen hem praten en naar hem toe lopen ed. En zo door tot je uiteindelijk bij hem bent. Dan pak je hem en zet hem binnen oid. Boy is denk ik wel uitgeraast tegen de tijd dat jij terug komt van dat andere paard wegzetten, en dan kan je hem denk ik ook wel pakken (eventueel hetzelfde trucje). Het klink miss gek, maar bij mijn oude soort van verzorgpaarden (paarden vn de manege waar ik reed die falliet ging) heeft het erg geholpen. En vanaf dat het paard dat altijd begon met weglopen verkocht was kon je die andere altijd zo pakken, en tegenwoordig komt ze gewoon naar je toe
En miss. kan je idd beter zo snel mogelijk een meer ervaren iemand met die beestjes aan de gang laten gaan
TiinkerGirl schreef:maaikedewit schreef:het komt door dat grotere paard, maar die kan niet in zijn stal blijven.
Zet je hem na het pakken van Boy tog weeer buiten??
Of je moet een lijntje spannen en ze of samen in een kleine wei of zelf allebei apart zetten...
maaikedewit schreef:gewoon oefenen, eerst ze een kwartiertje bij elkaar weg halen, en dat steeds opbouwen, let wel op dat je dat niet met te grote sprongen moet doen!
en als je dan weer een paar min. erbij hebt gepakt, goed belonen door wat lekkers en een aai. op een gegegven moment ben je zo ver dat je pony helemaal geen last meer heeft ervan;)