Paard wil de trailer niet in. Tips ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DNICIA

Paard wil de trailer niet in. Tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 20:12

Ik weet niet precies waar ik het moet neerzetten. Mischien dat een mod het anders kan verplaatsen?

Mijn paard wil de trailer niet in, En als ze er eenmaal instaat wil ze er niet uit!. Ik ben nog langer bezig met haar in de trailer zetten dan dat de les duurt.
ik heb vanalles al geprobeert. Met 2 longeerlijnen achter haar kont, De trailer aan 1 kant tegen de muur zetten. Heen onverwachts er in lopen. maar niks helpt!
Hebben jullie tips? Alvast bedankt.

cindybijl

Re: Paard wil de trailer niet in. Tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:15

ja! een theorieavond over trailerladen volgen bij Petra Vlasbom van www.2moons.nl (lees de site even dan wordt het duidelijk)
mijn onlaadbaar paard, loopt nu als een hondje aan een los touwtje achter me aan de trailer in.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:56

Veeeeeeeeeeeeeel oefenen!
Mijn paardje deed het de eerste 2 keer, daarna heeft ze de trailer helemaal afgebroken toen ze er in stond.
Nu nog gaat ze moeilijker in een donkere trailer, een witte (vanbinnen dan) is geen probleem.
Ook grondwerk doen, gewoon tussen en door andere dingen lopen. Zodat ze je zo overal al volgt, en dan de trailer pas oefenen.
Ik heb dat met behulp van de roundpen gedaan. Gaat ze er niet op, terug lopen, opnieuw proberen, weer niet? terug lopen,...
Wat ook kan helpen is met een ander paard er langs oefenen.
En om af te gaan allebei tegelijk af.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:26

--> OPG

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:00

Veel oefenen, inderdaad.
Ik zou eerst gewoon (zonder dat je ergens heen moet) de trailer klaarzetten en dan met alle rust en tijd je paard erin proberen te krijgen. Zonder geweld of wat dan ook. Haha!
Als dat lukt doe je hetzelfde, maar dan als ze naar buiten moet (de trailer uit).

Gaat op die manier zeer snel voor de andere keren, dat je WEL ergens heen moet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:06

Zoals inderdaad gezegt wordt een cursus trailerladen oid of je zou zelf kunnen proberen om een tailer midden in de wei te zetten en dan met je paard (aan het halstertouw) rondjes om de trailer lopen en dan steeds kleinere rondjes (klep open!) en dan op een gegeven moment over de klep een beetje lopen etc. Maar niet allemaal in 1 dag maar gewoon iedere dag oid en dan steeds een beetje dichterbij. Je paard gewoon in de wei zetten terwijl de trailer er ook in staat ed zodat die daar aan went etc. zoiets zou je dus kunnen proberen of een curcus trailerladen. Succes!

x1x1x1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:56

je moet het leuk maken voor een paard.
dus als die steeds een stukje verder gaat belonen met een wortel ofzoen laat het paard maar veel kijken en snuffelen

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:00

ik raad ook 2moons aan die is echt goed die heeft een paard bij ons op stal die echt en dan ook echt de trailer niet in ging een trailer inlaten lopen en er stonden echt gewoon twintig man omheen die echt met een open mond stonden te kijken was gewoon verbaas inwekkend

succes

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:16

Vervelend! ik heb pas gehoord dat paarden makkelijker in een lichte ruimte lopen dan in een donkere Knipoog

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:00

Er staan via de zoekfunctie al een heleboel oplossingen beschreven. Als je er dan toch niet uitkomt kunnen wij je ook helpen!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:03

Ik vind Petra van 2 Moons ook echt een aanrader.
Ik had ook een onlaadbaar paard (duidelijk angst volgens Petra) en die is nu zo goed als alleen te laden.

Innamorato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:15

Wat mij heeft geholpen is het volgende. Ik heb een verzorgpaard leren targetten op mijn hand. Ik heb geleerd dat als ik in mijn vingers knip, hij mijn hand aanraakt. Als hij nu een trailer in moet knip ik in mijn vingers en sta zelf in de trailer - dan komt hij naar me toe en raakt mijn hand aan. Misschien is het gewoon een dombo, dat paard van mij, haha, maar hij laat zich makkelijk afleiden. Zo maak je van iets moeilijks en engs (een donkere trailer in) iets leuks en uitdagends (raak de hand aan en krijg iets lekkers). Succes!

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:08

Als bij mijn vorige stal een pony de trailer niet in wil, kwam de baas en die zei 'hup' en die stapte er zo in. Ik heb ook weleens gezien, dat ze met zo'n schuiver er achteraan gaan, dan móéten ze wel..

xx_Mariekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:16

Héél veel oefenen, en goed belonen als hij het wel doet!
1e paar keer niet meteen gaan rijden, maar eerst een paar keer neerzetten met klep open, daarna met klep dicht en daarna pas kleine stukjes rijden..

En veel geduld hebben, succes!

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:19

probeer eens een hengstenketting, daar voelt ie niks van als ie meeloopt maar hij voelt erge druk als hij heel erg tegen trekt. als hij er in staat beloon hem dan wel.

wat ook kan helpen (hier ben je el lang mee bezig)
voer hem s'ochtends en s'avonds in de trailer... zo merkt hij dat de trailer een fijne plek is waar in hij zijn eten krijgt.