Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Waratje schreef:Waarom wil je met peesbeschermers rijden?
SuzanLarissa schreef:Waratje schreef:Waarom wil je met peesbeschermers rijden?
misshcien tikt ze der benen aan ?
kips schreef:ik heb ook altijd peesbeschermers om bij mijn paard, snap niet wat daar verkeert aan is?

Don_Zhivago schreef:mijn paard heeft een peesblessure gehad, ik rij nu altijd met peesjes om..
er kan altijd wat gebeuren waardoor de pees een opdonder krijg.. dan heb ik ze liever beschermd door mn kappies...
Irma_Maandag schreef:Je zou eens kunnen proberen of bandageren hetzelfde probleem oplevert. Niet dat ik nu voor bandages ben, maar om te zien wat er dan gebeurt.
Anders gewoon aan laten wennen, door het rustig en vaak (nog vaker) te doen. Of de peesjes eens omdoen in de paddock of weide; zo kan ze die rare dingen zelf onderzoeken. Denk je dat ze hierop te fel reageert; eens een uurtje ermee op stal zetten. Evt. herhalen, alleen niet in tijdsduur, maar in meerdere keren.
Succes!

Waratje schreef:Precies, gewoon met poetsen elke keer de beentjes meenemen, even voetjes vasthouden en dat steeds wat verder uitbouwen. Eventueel eerst eens met simpele reflectiebandjes oefenen, die gaan er sneller omheen en weer af.