Is tongspelen een stalondeugd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Is tongspelen een stalondeugd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 02:55

In de hoefslag deed iemand een uitspraak over stalondeugden en noemde daarbij ook tongspelen?
Ocho speelt erg veel met zijn tong. Als hij zich verveeld of even moet wachten, als de hoefsmid met hem bezig is, onder het solarium ect... Nooit tijdens het rijden, maar dan verveelt hij zich ook niet.
Maar is dit een stalondeugd? Ik vind het zo onschuldig....

mariska32

Re: Is tongspelen een stalondeugd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 03:29

volgens mijn DA valt het onder beginnend! stal ondeugd. Knipoog

zelf had ik een merrie die het al vanaf de geboorte deed,dus tja. Tong uitsteken

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:22

ja, is vanuit verveling, ik ken het zelf alleen bij paarden die op stal staan, paarden die in groepsverband buiten worden gehouden, heb ik het nooit gezien.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:15

Kan vanalles zijn, verveling, stress, ongemak... Maar onschuldig is het imo niet, als mijn paard dit zou doen zou ik toch wel de oorzaak willen weten.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:33

Kan een begin zijn, hou je paard in de gaten voordat het uit de hand loopt. Maar echt vervelend of een ondeugd niet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:37

joyfordogs schreef:
ja, is vanuit verveling, ik ken het zelf alleen bij paarden die op stal staan, paarden die in groepsverband buiten worden gehouden, heb ik het nooit gezien.

ik heb er 1 die in groepsverband buiten staat en het doet en niet zo zuinig ook

Bij hem is het stereotipe gedrag hij doet het om aandacht te krijgen en uit frustratie omdat zijn eten niet snel genoeg geserveerd wordt naar zijn idee.....

Hij heeft een heel assortiment van dit soort "kunstjes".
In het begin (en voor mensen die het voor het eerst zien) was/is het lachwekkend maar ondertussen vind ik het uiterst vervelend, vooral voor hemzelf.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 18:57

He herkenbaar, Otch heeft ook een assortiment aan kunstjes. Schudden met zijn koppie, kusjes geven, gapen, ja knikken, pootjes geven, neus duwtjes geven, allemaal heel zacht hoor. En als hij dan echt iets wil (rijmt op vergeten) dan draait hij zijn hele scenario at random af. Ziet er heel grappig uit, helaas voor hem ga ik er niet op in...We doen toch wat ik op dat moment gepland had....
Ik heb het ook even spannend gevonden dat tongspelen; Dat was in een periode dat ik nieuw werk had en op zoek moest naar een nieuwe stal omdat ik geen tijd meer had om alles zelf te doen. Toen was hij wel zielig ja, veel binnen en weinig aandacht. Eventjes heeft hij toen gedaan alsof hij het tongspelen om ging zetten in luchtzuigen. Dat was een goede motivatie om de volgende dag al een andere stal te betrekken waar hij weer heel veel met vriendjes buiten mocht spelen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:50

maar wie heeft dan het antwoord op mijn veulen?
die heeft het echt vanaf haar geboorte gedaan en met name als ze dingen leuk of spannend vond.
dit is toch niet ontwikkeld uit ondeugd of ben ik nou gek????? Blond

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:09

mariska32 schreef:
maar wie heeft dan het antwoord op mijn veulen?
die heeft het echt vanaf haar geboorte gedaan en met name als ze dingen leuk of spannend vond.
dit is toch niet ontwikkeld uit ondeugd of ben ik nou gek????? Blond

Een vorm van stress, je veulen uit dat zo. In dit geval geen negatieve stress