!! Ik hoop dat jullie kunnen helpen want ik rij mijn paardje dus altijd schuimen, likken etc. en ook mijn instructrice zegt dan dat hij ontspannen loopt. Dus wat is het nou???
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
!! Ik hoop dat jullie kunnen helpen want ik rij mijn paardje dus altijd schuimen, likken etc. en ook mijn instructrice zegt dan dat hij ontspannen loopt. Dus wat is het nou???
Kelnardo schreef:Nou mijn paard heeft echt van dat witte schuim en af en toe valt er wel s een druppel naar beneden (kweenie of je da bedoelt)
Kelnardo schreef:Ik zou in de eerste plaats denken aan de ruiter...
hennyvanamon schreef:wij paarden-mensen moeten is gaan leren dat ieder paard uniek is, en dat wij mensen ook dingen doen, die anders zijn dan bij andere, dus ik wil er mee zeggen niet ieder ding wat een paard doet hoeft definitief, iets te betekenen.zoekt daarom ook niet gelijk ergens wat achter, en laat het paard paard zijn met of geen rare streken. enzz
Kelnardo schreef:Hallow allemaal, ik heb even een vraagje, ik heb gereageerd op een topic waarbij het ging over een paardje dat nog steeds zijn mond open houdt tijdens het rijden. Nu stond daarbij dat het paardje wel kauwde en likte. Ik zei dat dat het teken was dat hij (of zij ik weet nie zker) ontspande. Tenminste zo had ik dat geleerd ( kauwen, likken, schuimen=ontspanning). Ik kreeg van iemand anders de reactie dat dit kauwen ne likken een reflex was op het bit en het de ademhaling vermoeilijkte. Dus ik zet hier vraagtekens bij. Hoe zit het nou... hoort kauwen, likken, schuimen bij ontspanning of ben ik bezig om mn paardje te laten stikken!! Ik hoop dat jullie kunnen helpen want ik rij mijn paardje dus altijd schuimen, likken etc. en ook mijn instructrice zegt dan dat hij ontspannen loopt. Dus wat is het nou???