Hoe vaak heb je paard te koop gezet? maar nooit verkocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennasilver

Hoe vaak heb je paard te koop gezet? maar nooit verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 02:57

Ik ben heel benieuwd of meerdere mensen dit hebben gedaan? Ik heb twee jaar geleden als beginnende ruiter een hengst veulen gekocht.
Hij was zo goed als wild en kon niks. Inmiddels is bij ingereden en klaar met zijn training en heb ik het twee keer helemaal niet meer zien zitten dat ik hem te koop heb aangeboden.( hij is inmddels al een half jaar geruind). En toch kan ik het niet. Ik blijf hopen dat we een goed paar worden samen. Hij een stabiel paardje en ik een betere ruiter. Hij is nog jong en probeert graag uit. Ik schrik best snel. Hij doet niks gevaarlijks, meer klieren stilstaan of zijn hoofd omlaag gooien. Grondwerk gaat goed. Ik heb extra lessen genomen en nu ga ik ze weer nemen. Het probleem ligt meer bij mij. Ik blijf hopen en geloven in ons. Al zijn er van die dagen.............

pqwe33

Re: Hoe vaak heb je paard te koop gezet? maar nooit verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 03:05

Ik heb 2 paarden gehad, een pony en ene paard. De pony heb ik na een jaar al verkocht, omdat de pony toch niet bij me bleek te passen en te klein werd.

Daarna kwam er een jong paard. Die heb ik anderhalf jaar lang intensief gereden, totdat ik mijn eindexamen haalde en een jaar fulltime ging werken. Ik kreeg minder aandacht voor mijn paard en ze zou de verkoop in gaan. Dit gebeurde uiteindelijk niet omdat ik het idd, niet kon.
Na het jaar werken ben ik gaan studeren (nu dus) en in de introtijd bleek dat ik toch echt geen tijd had. Oftewel, ik was teveel bezig met feestjes en nieuwe dingen doen. Maar dat hoort er allemaal bij in de introperiode. Het paard zou weer verkocht moeten worden, maar mijn ouders besloten dit niet te doen, omdat ze wisten dat ik 'wel weer bij zou draaien'. Het paard staat nu op het land bij mijn tante.

Maar.. mijn ouders hadden gelijk. Vanaf 1 januari komt mijn paardje weer terug, maar dit keer in Amsterdam Haha! (daar ben ik heen verhuisd)

Dus ja, in totaal heb ik er twee keer aan gedacht mijn paard te verkopen, en ze is dus even tijdelijk weggeweest, maar echt lang zonder paarden kan ik niet Haha!

Mariskadegr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:58

Ik heb mijn pony 1 keer te koop aangeboden. Storm is veelste klein voor mij en wou hem verkopen naar een passend ruitertje. Maar omdat ik zoveel van hem hou,en hem al vanaf kleins af aan heb kan ik hem gewoon niet weg doen.

Doenjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:01

Nooit gedaan, maar naar mijn mening is het nogal dom om een paard te willen verkopen zonder dat je zeker bent van je zaak. of je verkoopt he, of niet.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:56

@TS je hebt als beginnende ruiter een hengst gekocht? beetje dom vind ik dan vindt ik het niet gek dat je hem al een paar keer heb willen verkopen. Ik heb zelf een paar keer een paard verkocht omdat ze of te gevaarlijk waren of niet goed bij mij pasten. Ik heb ook een paar keer voor andere mensen een paard ingereden en vervolgens doorverkocht.
Mijn eigen paardje moet ik echt niet aan denken om die te verkopen. Ik ga binnenkort weer studeren en dan heb ik veel minder tijd maar het voordeel met een merrie is dat je haar kan laten dekken en ze dus niet "ongebruikt" staat.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 02:19

Nee het was ook helemaal niet slim hem zo jong en onbeleerd te kopen. En vooral niet als je totaal geen ervaringen hebt met jonge paarden. Ik heb er superveel van geleerd maar zou het niet meer zo doen. Ik heb een 'wedstrijd" paardje gekocht maar zocht eentje voor de buitenritten. Ja en dan wordt het moeilijk dus heb ik veeeeeeeeel extra rijlessen genomen en nog steeds. iIk heb heel veel angst moeten overwinnen, maar heb na 2 jaar mijn eerste buitenrit met hem gemaakt en het ging super. Heb wel twee keer gedacht en nu geef ik op en verkoop hem, had het zelfs al tegen wat mensen gezegd. Maar heb hem nog steeds en voor nu geef ik niet op.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 02:35

Ehm me paard heb ik denk wel 4x te koop gehad Bloos
Was elke keer of omdat ik me niet goed genoeg voelde voor haar, of ik wou de paardenwereld uit (dat is 1x gebeurd)
En me pony 1x was ook toen ik de paardenwereld uit wou Lachen
Maar achteraf heb ik ze gelukkig niet verkocht Lachen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:02

FZ_Lin, lees ik het nou goed, wou je de paardenwereld uit?!!?:P Dat was grappig bedoeld hoor! Maar hoezo wou je eruit?!? Ik heb mijn eerste pony verkocht, maar niemand wou haar...Boos! dus moesten we haar voor hééél weinig verkopen aan iemand die we kenden... Arme pony, als ik haar nu zie koop ik der zoiezo terug, omdat ik nu wat beter kon rijden, en eerst kon ik dat totaal NIET toen ik haar kreeg...!:(

ButeoButeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:10

Misschien kan iemand anders je helpen met het inrijden?
Ik heb nooit een eigen paard gehad, maar t lijkt me heel moeilijk om je paard te verkopen.