De hoefsmid kwam vandaag, nou mooi, hoefjes doen, ik heb hem nog nooist zo veel zien steigeren !! Hij bleef maar omhoog komen, gek doen en ik weet niet wat ! Je kan zo wel merken dat het zo niet langer gaat, ik ben er best van geschrokken
.Sommige mensen zullen me misschien voor gek verklaren, me raar aankijken of juist vinden dat ik hier goed aan doe !
Wat ik dus ga doen lieve bokkers is, gewoon iets geheel nieuws !
Die opvoeding moet helemaal opnieuw, gewoon lekker poetsen, optijd corrigeren en de aandacht bij me houden. Vanaf morgen ga ik officieel beginnen met clicker training, als hij eenmaal snapt click is braaf, ga ik stappen, halthouden, achteruit en draf. Poetsen en dan hoop ik dat het wat beter gaat.
Ik zal hier elke dag even een berichtje achterlaten zodat ik wat steun kan krijgen
Iemand nog verdere tips ?
Rust dat is het belangrijkste bij jonge paard! Die van mij is 2.5 ik heb nog nooit tegen dr hoeven gillen, laat staan slaan! Ik behandel mijn paard respect en daarom heeft ze ook respect voor mij! Gewoon concequent zijn nee is nee, steigeren wordt niet geaccepteerd, dan maar een praam op of een ferme ruk aan het touw maar ga alsjeblieft niet slaan, dan maak je het alleen maar erger!