Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elma_ schreef:Komt ze wel genoeg buiten? heeft ze nergens last van..
heel zweverig maar ook een paard kan 'depressief' worden..
Elma_ schreef:Hmm,
je hoeft natuurlijk niets te doen waar je je niet goed bij voelt, maar ik zou een Paardenluisteraar laten komen..
Ik geloofde er eerst ook totaal niet in, al dat zweverige, maar bij ons op stal zijn er al 3 paarden die compleet positief veranderd zijn door die vrouw, ze wist precies te vertellen wat er was, heeft ze ingestraald, gelezen, de spanningen weggemasseerd en die paarden zijn nu 180 graden gedraaid
ik snap het.. En je moet ook heel goed uitkijken dat je niet opgelicht wordt.. mocht je het nr. willen van onze luisteraar weet je de pm knop te vinden..

Juangi schreef:Je zou bezig kunnen gaan met vrijheidsdressuur. Is totaal wat anders voor het paard en dus even kijken wat zij er van vind. Sommige paarden reageren er erg goed op, andere minder. \
Verder zou je ook naast het rijden kunnen gaan wandelen met het paard. Ga gewoon afwisselende dingen doen met het paard. En sommige zijn nu eenmaal niet de vrolijkste

Juangi schreef:Ik zou dan gewoon veel wandelen. Is het mischien een idee om haar een keer los in de bak te zetten en dan zon grote bal in de bak te rollen? Waar ze dus mee kan spelen? De meeste worden daar ook erg vrolijk van::P
) KiWiKo schreef:een paard voelt zich het prettigst als de verhoudingen duidelijk zijn, als de grenzen duidelijk zijn en als de communicatie duidelijk is........
en nu weet je gelijk wat je te doen staat
duidelijk zijn....... dit kan wel, dat kan niet...... en uiteindelijk bepaal ik.