Merrie is chagrijnig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

000

Merrie is chagrijnig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 13:18

.
Laatst bijgewerkt door 000 op 25-03-22 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

TessxSchatje

Re: Merrie is chagrijnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:21

Ik volg dit, heb dit ook ineens, sinds het veulen eraf is. Ik zie bij je plaatje dat je een haflinger hebt? Ik heb zelf dus ook een haflinger, en heb precies hetzelfde probleem. Ik kon er altijd alles mee, maar andere hoefde het niet te proberen, maar nu hoef ik sommige dingen ook niet meer te proberen. en een boze stem ofzo opzetten, klap geven, staat ze echt niet van te kijken..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:02

hoi romy
ik herken dat wel, had ze bij mij ook wel eens, zijn maar vlagen.
dan wilt ze je even uit proberen, en wilt zien wie de baas is.
dorry

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 14:11

.
Laatst bijgewerkt door 000 op 25-03-22 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:13

Komt ze wel genoeg buiten? heeft ze nergens last van..

heel zweverig maar ook een paard kan 'depressief' worden..

aesoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:16

bij mijn merrie is dat afhankelijk van het weer, zuur weer = zure merrie, vooral zo bij regen en nat weer. Als het weer betert gaat het weer over.

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 14:17

Elma_ schreef:
Komt ze wel genoeg buiten? heeft ze nergens last van..

heel zweverig maar ook een paard kan 'depressief' worden..

ze staat 24 uur per dag buiten,met haast onbeperkt ruwvoer.

maar het is niet echt depressie zoals ik het ervaar, ze echt chag.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:21

Hmm,
je hoeft natuurlijk niets te doen waar je je niet goed bij voelt, maar ik zou een Paardenluisteraar laten komen..

Ik geloofde er eerst ook totaal niet in, al dat zweverige, maar bij ons op stal zijn er al 3 paarden die compleet positief veranderd zijn door die vrouw, ze wist precies te vertellen wat er was, heeft ze ingestraald, gelezen, de spanningen weggemasseerd en die paarden zijn nu 180 graden gedraaid Ja

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 14:24

Elma_ schreef:
Hmm,
je hoeft natuurlijk niets te doen waar je je niet goed bij voelt, maar ik zou een Paardenluisteraar laten komen..

Ik geloofde er eerst ook totaal niet in, al dat zweverige, maar bij ons op stal zijn er al 3 paarden die compleet positief veranderd zijn door die vrouw, ze wist precies te vertellen wat er was, heeft ze ingestraald, gelezen, de spanningen weggemasseerd en die paarden zijn nu 180 graden gedraaid Ja

evt een optie mocht haar gedrag zo doorzetten, maar ik wilden eerst met wat kleiners beginnen.
wat oefeningetjes voor ons samen, een leuke nieuwe uitdaging voor haar.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:25

Ja ik snap het.. En je moet ook heel goed uitkijken dat je niet opgelicht wordt.. mocht je het nr. willen van onze luisteraar weet je de pm knop te vinden.. Knipoog

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:58

Je zou bezig kunnen gaan met vrijheidsdressuur. Is totaal wat anders voor het paard en dus even kijken wat zij er van vind. Sommige paarden reageren er erg goed op, andere minder. \
Verder zou je ook naast het rijden kunnen gaan wandelen met het paard. Ga gewoon afwisselende dingen doen met het paard. En sommige zijn nu eenmaal niet de vrolijkste Lachen

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 20:04

Juangi schreef:
Je zou bezig kunnen gaan met vrijheidsdressuur. Is totaal wat anders voor het paard en dus even kijken wat zij er van vind. Sommige paarden reageren er erg goed op, andere minder. \
Verder zou je ook naast het rijden kunnen gaan wandelen met het paard. Ga gewoon afwisselende dingen doen met het paard. En sommige zijn nu eenmaal niet de vrolijkste Lachen

ik doe wel wat oefeningetjes met haar op de grond alleen vind ze daardus echt niks aan Slapen

wandelen vinden we wel leuk en doen we dan vaak.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:09

Heeft ze niet ergens last van. Dat ze daarom sjaggie is. Mijn merrie was afgelopen voorjaar ook extreem sjaggie en bleek ergens last van te hebben. Dus laat haar een keer nakijken door de fysio of dierenarts.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:11

Ik zou dan gewoon veel wandelen. Is het mischien een idee om haar een keer los in de bak te zetten en dan zon grote bal in de bak te rollen? Waar ze dus mee kan spelen? De meeste worden daar ook erg vrolijk van::P

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 20:19

Juangi schreef:
Ik zou dan gewoon veel wandelen. Is het mischien een idee om haar een keer los in de bak te zetten en dan zon grote bal in de bak te rollen? Waar ze dus mee kan spelen? De meeste worden daar ook erg vrolijk van::P

ze staat altijd buiten en ballen etc boeien haar niet zo veel, hmm blijft lastig om die van mij blij te krijgen(op eten na dan Haha! )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:21

een paard voelt zich het prettigst als de verhoudingen duidelijk zijn, als de grenzen duidelijk zijn en als de communicatie duidelijk is........

en nu weet je gelijk wat je te doen staat

duidelijk zijn....... dit kan wel, dat kan niet...... en uiteindelijk bepaal ik.

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 20:34

KiWiKo schreef:
een paard voelt zich het prettigst als de verhoudingen duidelijk zijn, als de grenzen duidelijk zijn en als de communicatie duidelijk is........

en nu weet je gelijk wat je te doen staat

duidelijk zijn....... dit kan wel, dat kan niet...... en uiteindelijk bepaal ik.

Bedankt ! hier kan ik zeker wat mee.
duidelijk zijn is heel belangrijk, paard moet weten wat er van hem word verwacht.
de ene keer nee is de andere keer ook nee.

bedankt voor de tip want dit is zeker iets wat je niet moet vergeten

ilse_zutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:44

haha dit ken ik dus echt!
mijn paard als ik thuis kom begint ze heel hard te hinneken.
en zodra ik er heen ga doet ze der oren in der nek en draait zich om. dan draai ik mezelf ook om en kijk niet meer naar haar.
binnen 2 seconden zit ze alweer met haar neus in me nek te kroelen! en vind het absoluut niet weg als ik weg ga!
dus het is niet echt ene probleem ofzo voor mij. ik moet er alleen maar om lachen;)

xdonnaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:28

Misschien verveelt ze zich misschien moet je het rijden wat meer afwisselen. dresuur springen buitenrijden. ik weet natuurlijk niet of je dat al doet maar misschien helpt het.
succes

eveline_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:19

Is ze regelmatig hengstig? Je kunt haar Moody Mare geven, dat is speciaal voor merrie's die prikkelbaar/geirriteerd/agressief/lastig/vervelend enz. zijn Haha!
Het is een kruidenmengsel dat helpt om de merrie te kalmeren en/of minder lastig te maken.
Op zich hoeft ze niet eens superveel hengstig te zijn, het gaat om het gedrag wat ze vertoond, en hier worden de merrie's rustiger van....
Er zijn goede ervaringen mee, en je kan het elke dag geven.
Maar dat staat ook allemaal op de site bij de info van het product Knipoog

Je kunt het kopen bij de paardendrogist: http://www.paardendrogist.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intHoofdgroepID=105&intSubgroepID=108&intProductID=25248

Misschien vind je het iets en misschien ook niet.
Misschien helpt het wel helemaal niet en heb je meer aan de tips van de andere bokkers, maar ik wilde het toch even melden, voor t zelfde geld heb je er wat aan!
Succes!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 04:27

heey
ik heb zelf ook een haflingermerrie zij is ook heel erg chagerijnig tegen andere mensen en soms ook tegen andere dieren
als ze tegen mioj chagerijnig doet dan is dat eigelijk alleen omdat ik dan me andere pony eerst doe of ik ben ff bezig met een ander paard en zij ziet dat word ze jaloers ik weet niet of dat bij jou dat ook zo is maar dat kan ook dat ze gwn jaloers is. Bloos

alleen als ik mijn pony dan lkkr ga poetsen doet ze weer lief Tong uitsteken