Abel, wil gewoon niet geaait worden, niet aangeraakt, niet dichterbij dan een paard afstand van je staan, en loopt weg wanneer je een stap in zijn richting zet.
Hij heeft precies dezelfde geschiedenis als Alex. de eerste 6 maanden niet door mensen aangeraakt, in de hand geweest enz. Alex heeft het al heel snel 'opgepakt' en komt zelfs naar je toe als je hem opzoekt bij de opfok!
Alex knuffeld aan een stuk door, en Abel staat daar dan naast. Die 2 zijn super hecht, maar 100% verschillend in karakter.
Alex heeft zelfs al even aan het halster gelopen, terrein verkennen. Abel is dus nog geen seconde door mij aangeraakt

Heeeft iemand tips hoe we abel zijn 'vertrouwen' kunnen winnen? Hij is dus wel nieuwschierig, en staat met zijn oortjes naar voren naar ons te kijken, maar zodra je en stap dichterbij doet schiet hij in de stress (spant alle spieren in zijn kleine lijf aan, rug kaarsrecht) en loopt weg (rent/vlucht niet weg, maar loopt verder van je af)

Zo zou je geen verschil zien, maar links dus Abel, en rechts de ongelovelijke knuffel Alex..

maar uhm.. dat is precies wat ik doe, en zoals je al leest komt hij dan ook kijken. Er is alleen geen vooruitgang.
Ik heb dit verhaal gelezen: