Hoe laat jouw paard zien dat hij je mag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kagri

Hoe laat jouw paard zien dat hij je mag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 17:52

Ik heb geen eigen paard en ik heb ook geen enkel paard zo goed gekend dat ik op een andere niveau met hem kon communiceren. Ik reed altijd op een manege en dan rijd je ook op verschillende paarden en die paarden hebben weer hun eigen eigenaar dus je hebt niet echt de tijd om hen echt goed te leren kennen.

Maar het houdt me wel bezig, het lijkt me namelijk zo leuk om aan een paard te kunnen zien dat hij het leuk vindt als je langskomt! Daarom mijn vraag aan julle, wat doet jullie paard als hij wilt merken dat hij jou mag? Soms drukt een paard zijn hoofd tegen me aan maar ik weet niet zo goed wat hij daarmee wil zeggen. Lachen
Laatst bijgewerkt door Kagri op 07-12-08 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Re: Hoe laat jouw paard zien dat hij je mag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:55

Mn paard komt er altijd superhard aanrennen als we komen, dan is ze echt heel blij en komt ze er in volle galop aan.
En ze wil altijd met me knuffelen, dan gaat ze neuzelen en dat wil ze graag dat ik dr terug knuffel. heel schattig!
En ze duwt inderdaad ook wel tegen me aan dan met dr koppie, volgens mij is dat ook als teken dat ze me wel lief vind.
En anderen zeggen altijd, dat als ze ons samen zien, dat je gewoon heel goed die liefde ziet tussen ons, een hele sterke band.
En zo heb je nog wel meer kenmerken Lovers

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:26

Mijn jaarling hengst komt meteen op me af als hij me ziet... in de wei blijft hij net zo lang bij me knuffelen ( hij staat los) tot ik de wei uit ga Lachen ookal staat hij aan de andere kant van de wei Haha!

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:29

Naar me toe komen, zachtjes hinniken als ik aankom, dr neus tegen me aan duwen, en als ik een tijdje niet geweest ben als ik ziek ben geweest of op vakantie oid dan laat ze me niet meer alleen dan volgt ze me echt overal en begint ze hartverscheurent te hinniken als ik weg ga Lovers

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:31

Janneke de haflinger komt altijd als een gek aangaloperen van achter in de wei.....
Ollie hinnikt en knort als ik hem roep of als hij me ziet....
Diaz het veulentje heeft nog geen uitbundige groet, maar ze kent me wel en beschouwt me denk ik ook al wel als haar "leider", want als ik in de koppel ga staan dan komt ze naar me toe als ik haar roep en ze blijft achter me aanlopen....

Vooral Olimpic en Diaz zijn ook echte knuffels die hun neus maar zachtjes tegen je aan blijven duwen.....dat is denk ik hun manier om het te tonen?

Groetjes!!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:31

Door, zoals vanmiddag op wedstrijd de halve trailer af te breken als ik haar roep, door mee te lopen langs het hek als ik deel 2 naar de wei breng, al hinnikkend.
Door me uit te zwaaien als ik wegga van stal..ja, zoveel kleine dingetjes!

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:32

Mijn ene pony doet op comando kusjes geven maar doet ook vaak gewoon uit zichzelf (deed ze al voordat het op comando stond) en vaak als ik aankom gaat je dan eerst keihard op een aparte manier hinneken waar ik echt kippenvel van krijg.. en vervolgs krijg ik heerlijke dikke smakkert hihi ze doet dit overigens niet om snoepjes te krijgen

mijn andere pony 1,5 nog maar.. hinnekt ook heel zachtjes hihi en komt altijd lekker knuffelen..

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:33

Hinneken als ik aankom, briesen als ik de stal inloop, in m'n nek zachtjes blazen, zich naar me toe draaien als ik bijv. zijn schouder poets/hoef uitkrab, meerdere dingen eigg..
Ik hou van die kleine dingetjes Lovers !

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:34

Hinneken en een zacht briesje, z'n hoofdje zacht afzoekend in m'n jas.
Wilt ook graag knuffelen en nodigt uit om te knuffelen, daar houd ik van! Lovers

Kagri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 19:57

Ah dat is echt lief joh wat jullie omschrijven!!! Haha! Kan me voorstellen dat je er gelijk echt zo veel beter van gaat voelen. Lachen MSophie, ha, dat is nou echt bijzonder dat je paard je gewoon kussen staat uit te geven. Lachen Lachen Lachen

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:22

mijn paard hinnikt als ik hem roep Knipoog als ik het terrein op kom fietsen komt hij naar het hek (ene keer galloperend andere keer dravend) hij kijkt altijd met zijn oortjes naar voren Haha! en tsjaa.. als die je niet mag.. keert hij zijn kont naar je toe Tong uitsteken hahaha (trapt niet)

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:29

Mijn paard is niet zo als die van jullie.
hij is heel erg eenkennig en loopt eigelijk altijd weg als iemand hem wil aaien ofso.

Ik merk aan hem dat hij mij wel lief vind omdat ik alles met hem mag doen en ook dingen die hij bij andere mensen absoluut niet zal toelaten.

Echt veel bijzonders doet hij niet, alleen dat dan. Dat hij mij zo volledig vertrouwd zegt wel genoeg denk ik.
hij is overgens 1,5 dus vandaar dat hij nog niet zo veel toelaat. hij moet het gewoon nog leren allemaal.

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:33

Mijn paard loopt altijd achter me aan, hinnikt naar me en komt ook meteen als ik haar van de wei roep... Daarnaast ben ik bijna de enige die aan haar mag friemelen en met haar mag knuffelen...

Natje_Spirit

In de wei komt hij altijd (bijna) direct naar me toe, of als ik zijn eten aan het klaar zetten ben/nog even kletsen met me stalgenootjes staat ie te hinniken aan de poort tot ik hem komt halen Haha!. Verder wilt hij regelmatig een knuffel en als ik hem aan het poetsen ben of me gewoon hurk zit hij altijd in m'n haar te prutsen en als ik dan opkijk krijg ik bijna altijd een dikke zoen Clown heel erg lief vooral als hij juist iets heeft gegeten Haha!

Mi_Amore

Bij amore is het stille liefde, wij weten met 1 blik hoe het zit. Dat is zo bijzonder tussen mij en haar en niemand begrijpt het, maar ik zie van ver hoe onze relatie die dag zit Haha!

Bij esquna is het simpel. Ze komt kijken, maar net niet dicht genoeg om haar te laten aanraken. We hebben een haat-liefde relatie gehad, maar allebei de strijdbijl neergelegd en als ze mij eens een dag wat liever ziet laat ze dat weten door haar te laten aanraken. Zyta is een gevalletje van 'ik zie mijn baasje altijd zo graag dat ik haar doodknuffel'. Zyta eist haar knuffels goed en hard op Clown Als ik haar niet behandel zoals zij het wilt knort ze Clown

Ken mijn paarden door en door. We moeten elkaar niet veel 'zeggen' om te laten weten hoe het zit. Ik ben van de gedachte dat al mijn paarden mij graag mogen, maar dat ze niet elke dag zin hebben om het te laten zien of om toe te staan dat ik het hen laat zien.

Het feit dat ze dan om aandacht en knuffels komen vragen maakt mij dan ook altijd heel warm van binnen. En knuffels wil bij mij niet zeggen, even volledig rond de nek gaan hangen, maar even m'n hoofd op hun schoft leggen en een hand over hun lichaam of hals laten gaan. Denk dat dat een paard meer doet dat hen even rond de hals te vliegen Haha!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:49

Volgen, hele tijd bij je willen zijn, als je de m\naam roept dat hij reageert. Bij een manegepony is het zo dat hij erbij bijna nooit meer vandoor gaat. Vb: Vrijdag gingen we proefje oefenen en ik zat weer op hem. Hij schrikt normaal elke les en heel vaak maar bij mij bijna nooit meer. Toen ging er een ander meisje op hem proefje rijden en het eerste wat hij doet is er bokkend vandoorgaan. Heel raar eigenlijk maar was behoorlijk trots Bloos

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 00:03

Ik zie het aan haar hele houding als ze me ziet, dan komt ze meestal meteen aanwandelen met een heel enthousiast hoofd en dan moet ze altijd eerst even aan mijn gezicht snuffelen en even kroelen. Soms wil ze zich door niemand van de wei laten halen behalve door mij. Er is gewoon heel veel vertrouwen tussen ons waardoor ze bij mij relaxter is dan bij veel anderen. Verder hebben we uitgebreide knuffelsessies waarbij ik haar kroel en zij mij terugkroelt door mijn haar en op mijn schouders.. kan zo echt makkelijk een uur met haar staan tutten, vinden we beiden heerlijk Haha! Nu is mijn merrie wel echt een enorm tuttelpaard en ze vind bijna iedereen wel leuk om mee te tutten en te kletsen, ze staat graag in het middelpunt van de belangstelling. Maar toch is het wel echt mijn meisje Haha!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 00:06

Mijn pony geeft een heel zang orkest als 'ie mij hoort/ziet. Verder komt hij altijd super enthousiast aanlopen, en wijkt hij eigenlijk niet van mijn zijde. Als wij samen gaan wandelen laat ik hem meestal los, en dan crosst hij gezellig mee. Hoor ook altijd dat hij erg op mij gericht is, dus volgens mij is het ook wel te zien. Haha!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 02:00

Door het vertrouwen wat hij in mij heeft.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 02:01

Of mijn bijrijdpaardje me echt líef vind dat weet ik niet, maar hij accepteert en vertrouwt me wel.. Als ie in de paddock ergens van schrikt is het eerst 3 rondjes hollen, en dan zo snel mogelijk bij mij komen staan... Als we buiten lopen en hij schrikt (zoals in deze tijd van het jaar van vuurwerk ofzo...) Dan kijkt ie serieus eerst of ik ook schrik, en zolang ik rustig blijf, blijft hij ook rustig..

Hij hinnikt overigens wel meestal zachtjes als ik het gangpad binnenloop, maar dat is volgens mij meer te wijten aan het feit dat wanneer ik er ben, hij uit stal mag, en meestal ook wel iets lekkers krijgt Knipoog Desalniettemin geeft het een super gevoel natuurlijk Haha! Vooral ook omdat er echt ook dagen zijn dat ie met z'n kont naar de deur staat en geen moeite doet om zich om te draaien Tong uitsteken

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:54

Bokken denk ik Nagelbijten / Gniffelen
en lekker voor de paddock staan gniffelen en soms een hinnikje Bloos .
dan staat ie met zen lieve oogjes oortjes na voren !! Haha!
maar dat is denk meer zo omdat ie eten wil .... Scheve mond
ghehe! xd

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:57

Lobke komt altijd aangerend als ze mij ziet komen, en als ik haar wat sta te krabben wil ze 'meedoen' en dan gaat ze voortdurend heen en weer met haar mond over mijn jas Tong uitsteken En de rest.... Wat mijn vz paard allemaal kan met haar mond...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:00

hinniken als ik er aan kom,
in draf of galop naar me toe komen,
me in de wei achterna lopen,
met wandelen als het even lukt vlak achter me aan lopen,
steeds volgen waar ik heenga,
soms een zachte duw met haar neus tegen mn hand of jas,
etc Haha!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:05

Hinniken en naar het hek rennen als ik eraan kom. Ook in de zomer, als ik dus niet kom voeren, ook als ik met zadel eraan kom lopen; altijd Lachen
Met zijn neus in mijn rug met me meelopen in de wei, bij de poetsplaats met de oogjes halfdicht zijn hoofd op mijn schouder laten rusten, meer van mij toelaten dan van andere mensen; teveel om op te noemen!

Een paard dat dit soort dingen niet zou doen is niets voor mij, heb het niet zo op eenkennige of afstandelijke (zelfstandige zo je wilt) paarden.

xdonnaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:33

Ik rijd ook op een manege. Als ik mijn lievelings pony roep dan kijkt hij af en toe ook op echt heel lief.