Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik denk dat de beste is om hulp in te schakelen van iemand die geleerd heeft om dit soort dingen op te lossen, alleen kan ik me voorstellen dat het best prijzig kan zijn. Dus ik hoop dat je toch een gouden tip van iemand krijgt.

Kagri schreef:Zo, dat is echt gevaarlijk zeg want je kan natuurlijk niet mensen die langslopen controleren en zo kan je ook nooit buiten rijden!
In heb een paar dagen geleden gelezen over probleemgedrag van paarden en hoe het opgelost kan worden; de achterliggende gedachte is dat je van een negatieve ervaring (paraplu) just een positieve ervaring moet maken voor je paard; zeg maar die paraplu in een andere licht zetten zodat je paard het niet meer eng vindt en leert dat er niks slechts gebeurt. Alleen kan ik echt niet bedenken hoe jij dit op praktijk kan realiseren.Ik denk dat de beste is om hulp in te schakelen van iemand die geleerd heeft om dit soort dingen op te lossen, alleen kan ik me voorstellen dat het best prijzig kan zijn. Dus ik hoop dat je toch een gouden tip van iemand krijgt.
Anne_GTI schreef:Hang hem achterin z'n stal en hang er appels/wortels aan. Gooi hem in de wei naast de voerbak. Voer hem terwijl je een paraplu op hebt.![]()
Nadeel, je paard gaat schooien bij iedereen die met een paraplu op staat.
Laat het nog weten of het gelukt is.
.