Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

BrittKitt schreef:Zo'n band is funest voor je paard, hij kan er over het algemeen prima omheen luchtzuigen, maar de wervels en de luchtpijp gaan helemaal kapot.
Een luchtzuigend paard moet het liefst zo veel mogelijk buiten, het is niet voor niks dat luchtzuigers op stal wel vaak doen, maar buiten vaak niet.
Zorg voor veel afleiding in de stal, en als hij het eenmaal doet, tja dan is het maar zo vind ik.
Door het luchtzuigen maakt een paard endorfine aan en word dus high, het is een soort van overspronggedrag als hij zich geen raad meer weet met de situatie. In angst, stress, eenzaamheid, ongelukkigheid, totale blijheid gaan ze luchtzuigen om iets vertrouwts te hebben waar ze zich aan vast kunnen houden.
Mensen kunnen afkicken wanneer ze het erkennen, maar hoe wil je een paard laten erkennen dat wat hij doet niet goed is?
Voorkomen is beter dan genezen, want dat kan je niet, je kan het wel verminderen, maar niet door een band om te doen.
Wanted2003 schreef:Scoopy: Wat een vooroordelen zeg. Wij hebben 2 jaar lang een luchtzuiger gehad, en daar stonden 3 paarden naast/tegenover en hebben NOOIT iets gedaan wat er ook maar op leek. Alleen al dat je het hebt over 'besmettelijk'.
Heel bokt valt over die paarden uit Nietap, maar jij wilt doodleuk zon dier tussen vier dichte wanden zetten. En dan ook nog met zo'n vreselijke band om.
Ik kan je één ding zeggen: lees het bestaande topic eens goed door, dan zal je wel van mening veranderen.
Het is te hopen dat die afschuwelijke vooroordelen eens stoppen, want van de helft wat je hier verkondigt heb je geen eens weet.
Britkit + Sonja: ben het volledig met jullie eens
Babel schreef:Ik snap dat je niet wilt dat jouw paard het ook gaat doen maar om dat andere paard dan maar weg te stoppen gaat me wel ver. Ik zou eerst eens gaan praten met de pension eigenaar en de eigenaar van het paard.
Als jouw paard zou luchtzuigen zou je ook een goede oplossing willen en niet willen dat je paard alleen ergens weggezet wordt waardoor het dier zich nog erger verveelt en nog erger gaat zuigen.
Ik denk dat er vast wel een oplossing is als je met zn drieen even gaat overleggen. Succes!
scoopje schreef:Jouw mening staat recht tegenover die van de andere posters, die zeggen wel dat het besmettelijk is.