Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

(of lees ik dat nu verkeerd?) Aukelizzy schreef:Idd. als hij echt vastligt moet je met touwen/longeerlijnen aan de gang om hem weer om te laten rollen.
Je kunt de randen van je box wat verhogen met vlas/stro zodat het schuin oploopt tegen de muren.
Hierdoor kunnen ze zelf wat makkelijker terug rollen als ze te dicht tegen de muur liggen.
Enne... het licht s'nachts aan helpt echt niet tegen vastliggen hoor(of lees ik dat nu verkeerd?)
Citaat:licht staat s'nachts aan en er staan paarden naast hem, niet dat dit veel uit maakt
wijdeweide schreef:is het vastliggen en dan omrollen of andersom door het omrollen vast komen te liggen?
Want dan zou ik niet gaan voor anti-rol-singel..
wel zou ik halster afdoen en stal zo veilig mogelijk maken en misschien stalbandages een optie
succes ermee
Eternalty schreef:of misschien een ruimere stal?? of zeg ik nu iets heel raars ..
en ik heb geen ervaring met rolsingels of hoe dan ook maar het is toch
best sneu als een paard lekker wil liggen in zijn stal maar dat niet kan, of werkt die singel
niet zo?![]()
0maris0 schreef:Hij heeft een gewone maat kwa stal
Ylana schreef:0maris0 schreef:Hij heeft een gewone maat kwa stal
Wat is voor jou een gewone maat?
Mijn paarden hebben een stal van 4X3. Dat vind ik een gewone maat.
twister42 schreef:waarom laat je hem schrikken als hij vast ligt, ik ben van menig dat een paard wat echt vast ligt toch al niet zo lekker in zijn jasje zit, hij zal niet in paniek zijn maar echt rsutig ook niet, het blijft tenslotte een vluchtdier, hij ligt dus vast en jij laat hem schrikken, tja dat zijn benen dan stuk gaan kan ik me wel iets bij voorstellen. maar ik denk dat in jou geval een rolsingel wel een oplossing zou kunnen zijn, succes
twister42 schreef:als je er nooit mee te maken heb gehad schrik je je rot als je je paard dan zo ziet liggen. nou ja hopen maar dat het niet meer gebeurt, toch?
succes verder! want ik weet erder ook niks