Ik ga al sinds het begin met haar mee naar de pony dus hij kent mij ondertussen na haar wel het beste.
Nou is het probleem dat als hij z'n zin niet krijgt of hetgene waar je mee bezig bent
(dat is dan vaak naar de wei brengen, terug van de wei naar stal lopen of wandelen met een halster) te lang duurt , dat hij zich gewoon omkeert -met zijn kont tegen je in waardoor je bijna niets meer over hem te zeggen hebt - en dan heel hard weg rent en zijn volle gewicht in de strijd gooit.
Als je niet loslaat sleurt hij je gewoon over mee naar toe.
Bij mijn vriendin en mij doet hij het bijna niet meer maar zodra iemand anders hem met een halster mee neemt probeert ie het weer opnieuw. Zodra het dan bij diegene is gelukt om hem/haar mee te sleuren probeert hij het ook elke keer weer bij ons. Het enige wat werkt om hem tegen te houden is -als je het aan ziet komen- zijn neus te pakken en hem heel hard naar je toe te trekken, maar dit vind ik zelf niet zo'n fijne manier want zijn neus is wel gevoelig en hij heeft dit gewoon niet te doen.
Corrigeren met je stem of de andere kant oplopen heeft geen zin want hij trekt gewoon door.
Heeft iemand tips of iets waardoor we dit gedrag kunnen afleren? Alvast bedankt