Bachbloesems

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jenthe_x

Bachbloesems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 11:24

Hoii allemaal, Ik weet niet echt of deze topic hier thuishoort zo niet, verplaatsen jullie hem dan ?

Oke, Mn verzorgpaard Equitta is nogal heel nerveus, en op aanraden van iemand die ik ken zouden bachbloesems daar heel goed tegen kunnen helpen!

weet er misschien iemand hier meer over, en welke het beste zou zijn voor Equitta?

Ik zet er nog even een foto bij;

Afbeelding

Groetjes Lachen

Juangi

Re: Bachbloesems

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:04

Wanneer is ze dan nerveus? Met rijden of in de wei, aan de hand lopen of met poetsen? Zou eerst grondwerk gaan doen en een band met elkaar krijgen voordat je bachbloesem gaat gebruiken.

Het is bedoeld als eerste hulp en remediemiddel dus niet alleen omdat je paard nerveus is met bijv. het rijden. Maar het is bedoeld voor bijvoorbeeld vuurwerkangst.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:06

ik heb je een pb gestuurd Lachen

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 13:26

ze is nerveus bij het rijden, en altijd als ze iets nieuws tegenkomt, maar dan kan ze echt verschrikkelijk bang zijn, heb inderdaad ook al een topic over wat voor grondwerkoefeningen ik met haar kan doen!
iemand die van Equitta een fotoreading heeft gedaan heeft me dit aangeraden
x

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:28

Zoals ik al zei, band opbouwen en grondwerkoefeningen. Misschien is een schriktraining ook goed om te doen.

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 13:34

zal ik zeker doen Lachen lijkt me heel leuk die schriktraining, en wandelen aan de hand in het bos, en longeren, zijn dat ook grondwerkoefeningen? ik weet er niet echt veel over
groetjes

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:43

Longeren volgens mij ook! Alles wat dus buiten het rijden valt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:28

Juangi schreef:
Het is bedoeld als eerste hulp en remediemiddel dus niet alleen omdat je paard nerveus is met bijv. het rijden. Maar het is bedoeld voor bijvoorbeeld vuurwerkangst.

Onzin, dat is alleen Rescue Remedy maar er zijn vele andere Bachbloesems die gewoon afhangen van karakter en aanleg van het paard. Er is ook een boek speciaal voor Bachbloesems bij paarden, misschien kun je daar al wat mee?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:19

momenteel krijgt mijn paard ook bachbloesems. Ze is vrij introvert en kan moeilijk overweg met emoties en heeft elke keer weer blokkades. Nu heeft mijn natuurlijk bekapper die ook bezig is met bachbloesems een kuur samengesteld voor zover ik gezien heb gebaseerd op 2 soorten bachbloesems. En nu enkele dagen later merk ik toch wel verandering.

Een vriendin van mij heeft voor haar paardje ook eens bachbloesems gekocht bij de apotheek. Maar dat was eigenlijk een middeltje dat niet op haar paard afgestemd was, en hielp eigenlijk niets, integendeel, het werd erger...

Ik denk dat je best zo'n flesje laat samenstellen door iemand die eerst eens een kijkje kan komen nemen naar jou paard, zodat je echt een kuur krijgt die afgestemd is op jou paard.

Urielle schreef:
Er is ook een boek speciaal voor Bachbloesems bij paarden, misschien kun je daar al wat mee?

Heb je een titel en schrijver of een isbn nr? Ben wel benieuwd naar dat boek. Wil er eigenlijk best wel meer over weten. Ik heb eens gegoogled, en daar vond ik vrij veel, maar ik weet niet welke boeken goed zijn en welke vol onzin staan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:27

Mijn zus heeft er een staan, dus dan zou ik het haar eens moeten vragen. Ik laat zelf nl. door mijn moeder samenstellen die het ook voor mensen doet.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:31

IN de homeopathie denk ik aan (mits ze constant overal spoken ziet en zuinig is op zichzelf) aan Arsenicum, bij Bach zou ik ff moeten zoeken, maar vind het wel lastig, hoor, met zo weinig info. Bloos

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:52

Bach remedies voor honden en paarden

ISBN 9060305671

Auteur: Dudok van Heel, Margriet

er zijn heel veel mooie boeken over bachbloesem. bachbloesem kan je opzich nooit verkeerd gebruiken, maar let er wel op (zoals ik ook al via pb aangaf, maar meer voor andere mensen die hier een kijkje komen nemen) dat paarden erg sterk en ook vrij snel reageren op de verschillende remedies.