Schuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnn

Schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 10:48

Ik rijd veel op Ijslanders, die de hele winter in de wei staan en die daarom niet geschoren worden. Die warme, dikke vacht is heel fijn op de koude dagen, maar als je eens lekker het bos in gaat op een wat zachtere dag, zijn ze al snel bezweet. Als hun hoofd bezweet is, willen ze als we weer bij stal zijn zo snel mogelijk kriebelen. Ik sta het dan soms toe dat ze hun hoofd tegen mij aan schuren. Ik vind dit totaal niet storend, want ik snap best dat zoveel jeuk vreselijk is. Toch twijfel ik of ik dit wel toe moet blijven laten, doen jullie dat ook?

Ellen__

Re: Schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:17

ik laat het niet toe, ik pak altyd een borstel of kriebel dr met mn hand Knipoog

Lynnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:56

Een borstel is een goed idee ja, dat ga ik eens proberen! Bedankt!

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:47

ik laat dit ook niet toe, niet op mij tenminste. Mijn haflinger kan ook erg zweten, ze moet stil blijven tot ik haar hoofdstel uit heb en dan mag ze van mij even schuren: tegen de staldeur, de muur of een borstel die ik vast heb, waarna ik dan pas haar halster omdoe. Soms vinden ze het ook wel leuk als je met een handdoek aan hun hoofd wrijft en achter de oren...

roos1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:47

Ik laat het wel toe, omdat ie zo'n hekel heeft aan het hoofdstel. Bij mij mag ie het alleen doen direct na het rijden, maar ook niet altijd. OP andere tijdstippen mag het helemaal niet.

Puck2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:30

Ik laat het ook niet toe. Die van mij wil altijd als ze haar hoofdstel nog in heeft gaan schuren, dat heb ik liever niet, dus moet ze maar even wachten tot ik het hoofdstel heb uitgedaan, dan mag ze aan het hek schuren.

jwbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:55

niet toe laten
volgende keer doen ze het ook als je het niet in de gaten hebt en dat kan pijnlijk zijn

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:47

bevestig een veger zonder steel aan een paal in de wei en je hebt een legaal schuurplekje voor je pony's Haha! jeuk is ook maar iest vervelends.

shadee6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:52

ik laat het alleen direct na het rijden toe maar soms gaat dit iets te hard en duwd hij mij zo goed als om