klopt dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__lennie__

klopt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:02

Ik heb een zangersheide merrie die soms in omgang nog wel eens snel in de stress wil schieten.
Nou is mij verteld dat de zangersheides op dit ''hete'' gedrag gefokt worden.
klopt dit? ik herken het wel bij een andere zangersheide. Natuurlijk is het zo dat meer paard gauw heet zijn maar heeft de zangersheide dit meer en is het erger?

Myour

Re: klopt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:09

ik heb twee zangerheide paarden meegemaakt maar die waren juist heerlijk rustig. Rustiger dan een 'gemiddeld' paard. Ik weet niet of het klopt.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:12

Daar geloof ik eerlijk gezegd niks van. Het zijn wel warmbloedpaarden natuurlijk, maar dat is bijna elk paard dat in de sport loopt, en ze zijn echt niet allemaal heet of bang. Het ligt gewoon aan je paard zelf. Knipoog Heeft je paard in het verleden misschien iets mee gemaakt dat ze erg snel bang is?

EsjeNoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:16

ik gloof het niet egt ik heb ook een keer zoon paardje meegemaakt en diue was wel wat drukker maar wel lief het is volgens mij een warmbloed Bloos en die zijn over het algemeen wat drukker al geldt dat neit voor iedere pony

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:14

Bij ons op stal is ook een paard van Zangersheide. Wat mij vooral bij hem opvalt is dat hij erg introvert is: hij komt op het eerste oog heel rustig over, maar is wel super gevoelig en kropt veel dingen op. Vaak heb ik het idee dat hij een hoop pikt, maar op een gegeven moment is de emmer vol en dan is het de laatste druppel waardoor hij volledig in paniek raakt. Dan is er werkelijk geen land meer mee te bezeilen.

Chris_Luxz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:35

Dit is een broodje aap verhaal, Zangersheide fokt paarden die van het hout willen afblijven...althans dat proberen ze.
Ook voor die paarden geld dat ze een gevorderde ruiter/amazone vragen. Wil je een goed sportpaard dat is heet gedrag wenselijk mits je het in juiste banen kan leiden. Dus het kan best dat je bij andere paarden van Zangersheide het vluchtige gedrag ziet.

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:03

Chris_Luxz schreef:
Dit is een broodje aap verhaal, Zangersheide fokt paarden die van het hout willen afblijven...althans dat proberen ze.
Ook voor die paarden geld dat ze een gevorderde ruiter/amazone vragen. Wil je een goed sportpaard dat is heet gedrag wenselijk mits je het in juiste banen kan leiden. Dus het kan best dat je bij andere paarden van Zangersheide het vluchtige gedrag ziet.

Inderdaad. Ieder paard is verschillend. En sommige paarden worden wel wat heter gefokt dan andere paarden, zodat ze het mooier doen in de sport. Maar dat is volgens mij zo bij ieder soort paarden die in de sport gebruikt worden. Niet alleen bij de Zangersheide paarden. belangrijk om naar te kijken is het karakter van de ouders. Daar kun je al veel uit halen.