Alles opeten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noatjuhh

Alles opeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 19:42

Hoe kun je voorkomen dat je paard onder het rijden/wandelen steeds alle blaadjes enz. probeert op te eten?

Juangii

Re: Alles opeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:39

Goed blijven drijven en bezig houden. Zorg dat hij zijn concentratie op jouw heeft gericht.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:36

zweepje meenemen, dan als hij een blaadje wil pakken of wil eten een tikje op zijn schouder/hals, dat hij na een tijdje weet dat ie ht gewoon niet mag... Knipoog

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:42

weet je waarom je paard blaadjes eet als je aan het rijden bent buiten ?

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 07:42

Bedankt voor jullie reacties!
Hij eet gewoon omdat hij van eten houdt.
Of denk jij dat het iets anders is?

maaike_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:13

marrlinde schreef:
zweepje meenemen, dan als hij een blaadje wil pakken of wil eten een tikje op zijn schouder/hals, dat hij na een tijdje weet dat ie ht gewoon niet mag... Knipoog

ghooh.. waarom moet toch alles weer volgens een zweepje worden opgelost?
dat is toch nergens voor nodig...

Het kan ook gewoon met de baas zijn over het paard, bezig houden en de aandacht op het rijden.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:14

garny95 schreef:
weet je waarom je paard blaadjes eet als je aan het rijden bent buiten ?

ehm,, omdat een paard byna altyd honger heeft...?! Clown

blaa blablaaa zweepje dit zweepje dat een paard kan de hele dag doen wa die wil op de wei in de stal weetikhet amaal hy word verzorgd kan eten en met ryden, ohnee geen tikje dat is zielig, een paard heeft maar te luisteren met ryden dat moet jy ook op je werk of op school is het niet..?! Knipoog

Keke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:15

Wat kun je doen als je paard (Fjord) steeds stopt om te eten als je aan het halster aan het wandelen bent? Ik word meestal boos en verhef mijn stem,maar de liefde voor gras is toch groter ben ik bang.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:15

Zorgen dat je hem voor bent. Dus niet de kans geven om echt wat te pakken te krijgen. Let goed op wanneer je paard naar het eten {gras / blaadjes} toe wil dan gelijk ingrijpen. Door middel van de aandacht bij jou te houden. Als ze eenmaal het eten hebben dan krijg je ze veel moeilijker weer weg. Ik denk ook niet dat een zweep helpt want ondanks dat hij dan een tik krijgt heeft hij toch een hap gras gehad en zal et daarom nog wel vaker gaan proberen. Ik heb laatst 2 bijrijders op proef gehad die met mijn pony van de wei naar de stal liepen en dan zag ik haar bij allebei al richting het gras lopen en ze deden niets en ja dan loopt ze gewoon door tot ze een hapje heeft en dan krijg je ze ook haast niet meer uit het gras weg. Maar als je ziet dat ze al naar het gras toe wil dan al de aandacht vragen en kun je gewoon door lopen. Bij mij doet ze het namelijk nooit.