Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
denicola schreef:Die van mij had een periode dezelfde kwaal, alleen dan richting box. Had het halstertouw nog eens extra om de neus geslagen en als ie rustig bleef kreeg hij een beloning. Daarnaast wat grondwerk met hem gedaan, maar tis nu klaar. Belangrijk dat het paard op jou let ipv jij steeds op hem.![]()
Suc7 ermee, want ik weet hoe vervelend dit is !

veeeel leuker is dan jou rondsleuren.blue_sky schreef:Naar mijn idee is dit niet a la minute op te lossen. Ik zou indien mogelijk hard met grondwerk aan de slag gaan om de verhouding tussen jullie zo wat duidelijker te krijgen. Hij moet jou duidelijk als de leider gaan zien. En als je hem naar de wei moet brengen steeds als hij je voorbij loopt van richting veranderen zodat hij weer achter je komt. Volgens de principes van NH moet je juist niet langs zijn schouder gaan lopen daar lopen namelijk de veulens ook (laagste in rang) maar wel ruim ervoor. Zwaai met je staart (touw) als hij te dicht bij je komt om hem achter je te houden (het is niet erg als je daarbij een keer met het touw zijn neus raakt) en verander van richting zodra hij je voorbij dreigt te steken.