Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
roosbananas schreef:Mijn vraag was trouwens of er iets aan dit gedrag te doen is en daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.
Ik trek verder m'n plan wel.
monsera schreef:roosbananas schreef:Mijn vraag was trouwens of er iets aan dit gedrag te doen is en daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.
Ik trek verder m'n plan wel.
Zo heb je een beetje een kort lontje. Mensen proberen je te helpen en de enige oplossing is volgens mij ook dat je paard in een andere box komt te staan waar er niet zo veel paarden voor haar stil blijven staan. Ik zou liever zien dat mijn paard rustig en gelukkig op stal staat dan dat ik een grotere box heb.
ellepel schreef:mijn pony deed het ook.
oplossing was even een touw bij zijn stal voorlangs te knopen zodat hij niet uit zijn stal kon komen om te bijten.
verder gewoon negeren.
jouw paard heeft haar persoonlijke ruimte en als daar dan een ander paard in stapt word ze dus boos.
kun je mee gaan denken over waarom ze dat nou eigenlijk doet en het probleem bij de wortel aan te pakken..
dus dat jouw dier daar niet lekker stat en ze aangeeft dat ze meer ruimte om zich heen hoeft...
of je negeert het zoals ik toen deed en knoopt even iets voor haar stal langs zodat ze er minder last van heeft..
da's mijn mening
Het enige wat ze doet is stampen/bokken. M'n vader gaat nu een soort van rubbere mat aan de randen hangen zodat de schok wat opgevangen wordt. 

en dan moet het paard al heel dicht staan.
ellepel schreef:.
jouw paard heeft haar persoonlijke ruimte en als daar dan een ander paard in stapt word ze dus boos.
kun je mee gaan denken over waarom ze dat nou eigenlijk doet en het probleem bij de wortel aan te pakken..
KiWiKo schreef:ellepel schreef:.
Precies....... jouw paard doet niks anders dan vertellen aan al die paarden dat ze vooral uit haar ruimte moeten blijven.........
Dus rustigere ruimte voor haar creeeren