Pony stopt steeds

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut_

Pony stopt steeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 17:56

Mijn pony stopt steeds als we aan het wandelen zijn. Als je een rukje aan het touw geeft loopt ze gewoon weer door, maar het is gewoon zo vervelend en ik weet niet wat ik eraan kan doen omdat ik niet weet waarom ze dit doet!
Weten jullie misschien waarom ze dit doet?

Alvast bedankt Haha!

_Lydia_

Re: Pony stopt steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:31

Doet ze het op bepaalde plekken of is het steeds verschillend waar ze het doet? Tong uitsteken

Coconut_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 20:32

Steeds verschillend, eigenlijk overal waar ze loopt. Ze doet het alleen niet als ze bijvoorbeeld moet draven ofzo. Knipoog

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:23

Zweepje mee nemen, als ze stopt een tikje geven. Als ze braaf loopt ook goed belonen Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:31

--> OPG

Alice95x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:58

Misschien als je voelt dat ze gaat trekken, je al een rukje aan ht touw geeft, dat helpt bij mijn pony, dan heeft ze door dat dat niet mag!! en als je dat elke x doet eeft ze het zo door hoop ik;)
succes!!!

Coconut_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 09:51

Oke ik zal het eens proberen. Dankjewel Haha!

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:59

als je merkt dat ze rustiger loopt en stil wil gaan staan, gewoon wat been geven zodat ze wel door blijft lopen, en dan als ze doorloopt heel erg belonen dat ze weet dat dat goed is!

julina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:16

mischien helpt praten en aanmoedigen Tong uitsteken

brenda13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:02

hallo, het verhaal wat jij vertelt komt mij dus heel bekend voor, onze haflinger merrie is nu 2,5 jaar en heeft dit soort grapjes al van af haar geboorte, soms gaat het een tijd goed maar laatst haalden we moeder en dochter van het land en moesten 5 km over dijken en wegen wandelen, in het begin dus heel blij en spannend, toen kwam de de ezelhouding bij de 3 jarige, mama wou dus wel, maar sunny niet vooruit te branden, dan weer gaan en dan weet staan te kloten, ik werd er dus gek van, de ellende is dus dan ze absoluut niet bang is voor een tik of een por in de zij, ook de zweep is dus niet boosaardig dus geen nut, (ik wil haar dus niet aftuigen met een zweep) maar gewoon tikken op de rug of buik of zij is dus zinloos,
nu heeft ze weer bij het uit de stal halen de ezelhouding, mijn vader aan de halster en ik met een bezem porren en tikken (helpt niet), dus maar een pluk hooi voor de neus of een appel en lokken en pas geven als ze netjes meegelopen is en in de bak staat en veel lovende woorden en een aai, hou je geen eten voor kan het erg lang gaan duren en het verschilt van dag tot dag, soms geen probleem en soms wel er zit trouwens geen kwaad in bij deze haflinger.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:38

Heb je de pony zelf ook geleerd dat hij/zij buiten stil moet staan op jouw comando? (Belangrijk!)
Mijn jonge pony heb ik de eerste keer met buiten wandelen gelijk geleerd dat hij moet stil staan als ik het zeg. En dus niet zelf gaat bepalen wanneer. Soms wilt hij ook wel stil gaan staan als hij iets niet kent of even iets wilt bekijken. Dan zorg ik als nog dat ik hem stil zet en dat hij niet uit zichzelf ergens gaat staan.
Je moet dus wel snel reageren. Ook als de pony stil wilt gaan staan moet jij al proberen om dan je ''rukje'' aan het touw te geven en niet als de pony al helemaal stil staat.
Zoals ik al zei even goed opletten, dan heeft de pony het snel genoeg door!
Succes!