Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar het idee is grappig
)
aslo schreef:Echt wel streng zijn. Als ik zeker weet dat bijten door een gebrek aan opvoeding komt, krijgen ze van mij een 'knal'. Betreft het een sensibel paard, dat kan ik het veelal af met een flinke brul en ff groot maken.

als je doet of je hand je mond is en op die manier "terug bijt" en ook echt even een stuk vel vastpakt (wat paarden dus bij elkaar ook doen) dan is dat naar mij idee veel duidelijker voor het paard dan een klap.
jodi schreef:Dit is de tegenhanger van de 'paardenfluisteraar'
kan ik wel wat mee
dankje jodi schreef:aslo schreef:Echt wel streng zijn. Als ik zeker weet dat bijten door een gebrek aan opvoeding komt, krijgen ze van mij een 'knal'. Betreft het een sensibel paard, dat kan ik het veelal af met een flinke brul en ff groot maken.
Dit is de tegenhanger van de 'paardenfluisteraar'![]()
Als het op een knal aankomt,zorg dan wel voor een echte en niet een 'tikje'.Paarden maken hier snel een spelletje van als ze er niet van onder de indruk zijn.Hij bijten,jij tikken,hij snel genoeg z'n neus aan de kant doen en ergens anders bijten....etc.
Het is vervelend maar ik heb geleerd er mee om te gaan.