Dus niet met rijden,onder het zadel is ze superbraaf en schrikt zelden.
Ze staat doodkalm voor haar box en ineens schiet ze als een speer achteruit en rent weg,meestal naar de weide.
Ik heb het weleens gehad met gewoon borstelen en je ziet het echt niet aankomen.
Het stomme is dat je haar dan achterna loopt (dus niet rennen) en haar mee terug neemt en er is niets meer aan de hand.
Ik heb het erge vermoeden dat ze er een spelletje van maakt,maar wel een heel link spelletje
Gisteren was mijn bijrijdster haar aan het opzadelen,terwijl haar vader Silaan vasthield.
Het eerste gaatje was niet echt spannend,maar het 2e gaatje van de singel schoot ze zo hard naar achteren dat haar vader Silano niet meer kon houden.
Alleen rende ze deze keer niet naar de wei,maar richting de weg.
Op hetzelfde moment kwam er een auto aanrijden,waar ze voor stopte en even in het gras bleef wachten
Heel apart,maar ik ben blij dat ze zo snugger was om niet door te lopen.
Toen de auto voorbij was liep ze zo de weg op met zadel en al en wandelde nog even verder.
Mijn bijrijdster is zich kapot geschrokken en belde me ook hierover.
Ik dacht dat ik een hartverzakking kreeg toen ze het me vertelde.
Goddank is het zo afgelopen!
Heb haar wel gezegd dat ze nu echt alles in haar box moet doen,zowel poetsen als optuigen om verdere ellende te voorkomen.
Maar ik vraag me af waar dit idiote gedrag vandaan komt?
Haar rug is prima in orde,geen wondjes onder de buik of in de buurt van de singel.
De singel an sich is een prima Kieffer ding welke geen scheuren oid heeft.
Ook is dit bij meerdere mensen die haar hebben verzorgd gebeurt.
Allemaal zijn we het erover eens dat er niet een directe aanleiding voor is.
Kent iemand dit gedrag?
Maar vooral,waar kan dit vandaan komen?
Hou hierbij wel rekening met de bovengenoemde dingen die al zijn uitgesloten.
O ja,bij mij is er nooit iets gebeurd waardoor ze in paniek is geraakt terwijl ze vaststond en ik heb haar nu ruim 3 jaar.
Ik ben heel bang dat dit een verkeerd af gaat lopen,zeker als ze het als een spelletje ziet.
Heeft iemand tips of ideeen?
Graag!