Beetje een vreemde naam waarschijnlijk

Het zit namelijk zo. Ik heb een 9 jarige haflinger. Ik heb hem zelf doorgereden. Was zadelmak en voor een deel beleerd toen ik hem kreeg. In het begin had hij strekken. Zeker een jaar heeft hij die gehad.
Nu is het echt mijn maatje geworden. We hebben respect voor elkaar en luisteren naar elkaar (hj naar mij ik naar zijn aanwijzingen)
Als hij iets doet wat ik niet gewend ben dan is er 9 van de 10 keer echt iets aan de hand.
Verder luisterd hij altijd prima.
Nou is het dus zo. Ik sta op een boerderij.
Bij de boer is hij verschikkelijk vervelend. Loopt te drammen, Trekt het touw uit zijn handen bij het buiten zetten, Sloopt de hekken dat soort dingen.
Nou doe hij dat dus ook bij mijn bijrijdster. Net krijg ik weer een telefoontje van haar dat hij haar de hele bak heeft doorgesleurt. Uiteindelijk is ze hard op haar zij gevallen.
Nou vraag ik me af waarom blijft hij dit soort dingen doen bij andere?
Hij heeft voldoende eten en speel mogelijkheden als hij buiten staat en staat ook met andere paarden. In de nacht staat hij binnen.
(Optie om hem 24 uur buiten te zetten heeft ook geen zin. Hebben we een paar keer geprobeerd maar ook dan gaat hij vervelen en drammen)
Wie kan mij helpen of heeft tips.
(paard staat al 4 jaar bij deze boer)