dominante shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aniek93

dominante shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 19:58

Hallo,

Ik verzorg sinds begin september 2 hele leuke shetlanders. Er is voor zover ik weet nooit veel mee gedaan, er hebben kinderen op gezeten en erop gereden. Ze zijn erg dik en ik wil ze dus beweging geven, zodat ze afvallen. Nu is een van die shetlanders erg dominant. Ze is heel lief en knuffelt graag, poetsen en erop zitten vind ze ook niet erg. Maar als je haar wil longeren, of ermee wil gaan stappen met iemand erop, draaft of gallopeert ze weg. Dit blijft ze dan ook doen als je het weer overnieuw probeert.

Nu mijn vraag, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Knipoog

lovelyd

Re: dominante shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:58

bedoel je dat ze in de wei al wegrent??? doe gewoon alsof je niks wilt gaan doen en alleen maar poetsen op het moment dat ze bij je is.... doe je rustig het halster om.

ALs ze wegrent als je aan het longeren bent zou ik gewoon een keertje een volte afzetten ofzo en daar in gaan longeren en dan de volte klein beginnen en heel langzaam uitbreiden.

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 21:02

Nee, in de wei is het helemaal geen probleem, dan pak ik haar, en poets ik haar. Dan als ik klaar ben het hoofdstel om en de longeerlijn vast. Mijn zusje loopt aan de buitenkant mee, en dan draait ze zich naar mijn zusje toe, draait zich om, mijn zusje laat los( Clown ) en dan draaft of galopeerd ze weg.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:01

hou hem zelf vast vooral blijven vast houden alleen in echte noodgevallen loslaten.... !!!!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:01

op het moment dta ze begint te draven rondje maken ze meot stappen en op jou tempo lopen gaat ze weer draven?? nog een rondje net zo lang tot ze gewoon rustig doorloopt.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:02

aan het werk zetten zou ik zeggen... Zo te horen al aantal keren de zin gekregen, dus denk wel dat het lastig is het weer af te leren.. Maar wel blijven volhouden echt de baas blijven!

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 17:23

Is goed, bedankt! Knipoog

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:26

ik zou als ze zelf aan draaft of aan galopeerd haar goed door laten lopen. en als je zit dat ze weer wilt stappen haar nog even extra doordrijven. ze springt dan misschien nog niet op jou comando aan maar dan gaat ze wel al op jou comando terug na de stap.
succes