Plassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:53

Mijn Fjordenruin moet bijna áltijd voor het rijden in de bak staan plassen (meestal als ik les heb), en dan vaak ook nog eens na een half uur wanneer we even een rondje ontspannen.

Natuurlijk vind ik het helemaal geen probleem dat hij het op deze momenten doet maar ik vind het wel erg apart. Waarom zou hij dit doen en zijn er meer mensen die dit herkennen?

Het is niet zo dat hij niet in zijn stal/weide plast Lachen

Zesiram

Re: Plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:55

Er is hier op de manege een pony die ook altijd moet plassen. Halverwege de les en aan het eind. De dierenarts heeft hem wel eens nagekeken, maar niks gevonden. Geen idee hoe het komt eigenlijk.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:08

Misschien wil hij die last kwijt voor het rijden en is ie zenuwachtig tijdens het rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:33

Van zenuwen merk ik niks tijdens het rijden. Ik vind het gewoon nogal apart dat het altijd op dát moment moet Nagelbijten / Gniffelen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:37

wat zegt de Da ervan?
Die van mij weigert dus buiten te plassen (niet in de bak, niet in het land, niet in de paddock, niet tijdens het wandelen, niet tijdens het rijden) Hij pist alleen in zn stal.
Zodra hij uit de paddock of uit het land komt gaat meneer eerst plassen, en dan pas eten.

Misschien vind jou paard het gewoon prettig om even te lozen voor het rijden, minder ballast meenemen. En tijdens het rijden.. tja, geen idee

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:39

Geeeeen idee, maar dat hij het prettig zou vinden om een lege blaas te hebben klinkt inderdaad wel heel erg logisch... misschien vind ie het gewoon leuke ven in de belangstelling te staan Clown Nagelbijten / Gniffelen