Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
suleilitha schreef:Hij zit je inderdaad flink uit te proberen. Neem de volgende keer een touw mee, en sla hem daarmee flink om de oren als hij dit kunstje weer flikt!
dees_daan schreef:dit doet/deed mijn bijrijdfries ook, ik heb altijd een zweep of een halstertouw mee als ik het land in ga, komt ze af me dan krijgt ze een tik, de meeste mensen gaan aan de kant als ze zo doen, ik blijf staan, (is eerst even moeilijk, omdat je automatisch aan de kant gaat) en loop als ze zich omdraaid, direct weer op haar af, meestal is het dan goed, en kan ik haar vastklikken.
dus, sterk in je schoenen staan, proberen niet opzij of achteruit te stappen, en vooral laten zien dat je niet bang bent, wel op een rustige manier benaderen.
met deze fries gaat het nu al een tijdje goed, als ik zie dat ze omdraaid (doet ze voor de aanval) dan roep ik al EUH! en nu draafd ze weg van mij, ik loop dan rustig naar haar toe, en dan is het ook klaar.
heb je iets anders gedaan met hem? bij mij is het begonnen toen het springen niet helemaal goed ging, ik heb de eigenaar gevraagd of ze daar een nare ervaring mee had, en toen bleek dat ze daar wss een trauma aan had.. het is dus niet persee dominantie, maar het kan ook met een stukje zelfbescherming te maken hebben..
My_Lord schreef:dees_daan schreef:dit doet/deed mijn bijrijdfries ook, ik heb altijd een zweep of een halstertouw mee als ik het land in ga, komt ze af me dan krijgt ze een tik, de meeste mensen gaan aan de kant als ze zo doen, ik blijf staan, (is eerst even moeilijk, omdat je automatisch aan de kant gaat) en loop als ze zich omdraaid, direct weer op haar af, meestal is het dan goed, en kan ik haar vastklikken.
dus, sterk in je schoenen staan, proberen niet opzij of achteruit te stappen, en vooral laten zien dat je niet bang bent, wel op een rustige manier benaderen.
met deze fries gaat het nu al een tijdje goed, als ik zie dat ze omdraaid (doet ze voor de aanval) dan roep ik al EUH! en nu draafd ze weg van mij, ik loop dan rustig naar haar toe, en dan is het ook klaar.
heb je iets anders gedaan met hem? bij mij is het begonnen toen het springen niet helemaal goed ging, ik heb de eigenaar gevraagd of ze daar een nare ervaring mee had, en toen bleek dat ze daar wss een trauma aan had.. het is dus niet persee dominantie, maar het kan ook met een stukje zelfbescherming te maken hebben..
zweepje vind ik erg slecht in het weiland.
Een zweep is bedoelt als een verlengstuk van je arm en niet om een paard eens goed mee te gaan timmeren in zijn eigen stukje land.
met halstertouw of lichaam kan (naar mijn mening he:P) wel.
1 keer goed raak, en dan is het klaar. met een halstertouw ben je in die situatie te laat, en mijn eigen veiligheid gaat voor. 1 rake tik, en ze weet hoe laat het is, gaat weg, en blijft bij me uit de buurt tot ik zeg dat ze weer mag komen. dan komt ze met de oortjes naar voren weer, opvoeden heet dat.. moet ze het maar niet in haar hoofd halen om onverwachts van achter aan te vallen, op een manier dat ik me bijna niet kan verweren

suleilitha schreef:Ach., het is weer herfstvakantie, Dees-Daan, dan krijg je toch vaker dit soort reacties
Nee, je bent pas goed bezig als je toelaat dat een paard jou inelkaar slaat!

My_Lord schreef:@ dees_daan
heb erg slechte ervaringen met zweepjes in weilanden.
Gingen een aantal mensen een paard uit het land halen en een zweep mee voor de zekerheid want eentje wil nog wel eens dreigen (verder niks! alleen dreigen. 1x roepen en hij dreef af)
iig zij zweepje mee, dat paard kwam op ze af en ze hebben hem een flinke mep verkocht.
Sindsdien, paard valt iedereen echt aan die in het land kwam. Kon een tijdje niet meer in het land.
Wat daarvoor zonder zweep gewoon wel kon hebben zij verpest.
Een aaltal paarden hebben dit overgenomen en zijn ook bang voor de zweep en vallen aan of laten zich totaal niet meer vangen in het land.
Daarom vind ik een zweep in het land een erg slecht idee (mijn eigen pony is bang voor zwepen, het is zeker erger hierdoor geworden terwijl ze er niet mee is geslagen door die mensen. maar gewoon doordat het blijkbaar met de groep doet)
suleilitha schreef:Ik denk niet dat Dees-[naam] naar een zweep grijpt maar eerder naar een kunststof afrasteringspaaltje :D
Ik zal me even nader verklaren Mylord, in de schoolvakanties worden er op bokt gemiddeld meer onzinnige posts gezet dan buiten de vakanties om
My_Lord schreef:ff voor de duidelijkheid, ik laat niet over me heen lopen en een tik vind ik zerker een goede oplossing bij dingen. ik heb het gewoon niet op zwepen. wel als hulpstuk bij het rijden maar niet als strafmiddel.
dus dat je mijn post als onzin herfstvakantie post afdoet, vind ik best beledigend eigelijk