bijten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_ingrid_

bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 22:43

ik heb sinds een maandje ongeveer een eigen pony,
nou viel het me ook al op bij de vorige eigenaar dat hij ONTZETTEND schooit, mij werd toen ook verteld dat de meiden die dr toen reden altijd snoepjes in hun zak hadden en hij (ook te zien aan zn veels te dikke buik) gewoon ontzettend verwend werd.
Nou dacht ik dat als hij bij mij geen snoepjes meer zou krijgen telkens als ik m zie dat hij dat wel af zou leren. maar het wordt steeds erger, hij probeerd je te bijten als je alleen maar door zn wei loopt.
hoe los ik dit het beste op denken jullie? gewoon blijven volhouden met niks geven? als je m een aai wil geven als je voorbij zn wei loopt denkt hij meteen dat dr iets lekkers uit komt, kleine kinderen durf ik dr niet eens bij te laten omdat hij bijt terwijl het voor de rest een goudeerlijk paard is..
vraag me nu toch wel af of mijn aanpak goed is.

Jitske

Re: bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:52

onze fjord doet dit ook. die is helaas ook een beetje té erg verwend, waardoor hij inderdaad ook bijt. daarnaast heeftie ook nog eens voernijd (hoe schrijf je dat eigenlijk).
laatst kwam hij zelfs met zn oren plat in zn nek keihard op me afgerent. toen heb ik hem toch wel even een ongenadige knal voor zn kop verkocht. daarna heeft ie het gelukkig niet meer zo erg gedaan.
maar het werd inderdaad steeds erger. in het begin dacht ik ook, gewoon niks geven en ze hoofd wegduwen, maar die van ons werd dus ook echt gemeen...
bij deze fjord was het trouwens ook voor een deel gebrek aan aandacht. hij heeft nogal veel aandacht nodig, maar door tijdgebrek stond hij ook een beetje zn tijd te verdoen in de wei, sinds we weer fanatieker aan het rijden zijn is het bijna helemaal over Haha!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 07:34

Ik had vroeger een pony die ook voernijd had, en ook beet als ze niets kreeg.
Bij mij hielp de aanpak negeren en niets geven wel, al heeft het mij wel de nodige blauwe plekken opgeleverd haha Haha! Ze heeft mij toen in mijn gezicht gebeten toen ze ook met haar oren in haar nek op me af kwam, en toen heb ik haar gewoon terug gebeten in haar neus Clown en toen daarna, liet ze voortaan alles toe, Deed ze wel haar oortjes in dr nek, en hapte soms in de lucht, maar nooit meer gericht op mensen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 07:45

toen ik mijn pony kocht schooide hij ook heel erg.
hij was ook gewend dat hij wat lekkers kreeg,was zelfs zo erg dat als je hem wilde aaien je dan meteen zijn tanden in je vingers had hangen omdat meneer dacht dat het een worteltje was!!

heeeeel consequent zijn,niks uit de hand voeren, als hij wat lekkers mag dan in zijn voerbak doen..
die van mij werd wel boos hoor als hij niks kreeg,oren gingen dan plat en begon hij te dreigen.
dat heeft hem een paar keer een goeie stomp opgeleverd en mij blauwe vingers,maar meneer had wel snel door dat het toch niet werkte. Haha!

iedereen bij me op stal weet ook dat ze mijn pony niks uit de hand mogen geven,dat scheelt ook anders leert hij het nooit.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:14

Heb ook zo'n happertje. Ongetwijfeld zelf aangeleerd want hij krijgt nu eenmaal snoepjes van baasje. Als ik de wei tegemoet loop staat hij al met zijn hoofd schuin en zijn voorbeen te maaien.
Overigens wissel ik de snoepmomenten dan wel weer af. Hij weet zich gelukkig ook keurig te gedragen als ik zeg dat het klaar is..
Die van mij is dik 3 nu, en volgens mij is het ook wel een beetje een fase, hij doet het ook bij zijn kuddegenoten, happen, happen en nog eens happen... Gaat vast nog eens over Verward

Beeer92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:23

Gewoon geen snoepjes meer geven Vork.
En aanpakken als hij schooit door middel van bijten, dat mag hij gewoon niet!.
Straks wordt het erger, en gaat hij je gewoon aanvallen.
Hiermee begint voerneid hé Knipoog

_SunriSe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:29

Mijn pony doet het ook.hij is altijd wel happerig geweest.
Ik heb hem dan ook nooit zo verwend,maar ik merk dat hij van andere mensen wel veel meer krijgt.
Hij heeft het niet extreem maar hij had laast wel een stuk vel van mij er tussen.
Ik geef mijn pony niet veel lekkers en als ik wat geef gooi ik het in zijn voerbak.Als hij hapt knijp ik hem terug in zijn neus.
hij moet weten dat dat niet mag

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:32

volhouden en als het nodig is goed laten weten wie de baas is