Heel leuk en gezellig natuurlijk, zei een vriendin terug en wat bescherming tegen de ander paarden hier, maar op zich minder voor mij......
Ik ben begonnen met wat grondwerk en voorzichtig aan te longeren en dat ging nog best goed ook (ze is 3,5 en was niet veel mee gedaan).
Nu dat sam (de fries :p) er nu bij is kan ik haar niet zonder sam uit de wei halen, longeren is ineens iets wat ze niet meer snapt en maar naar het hek trekt, en alleen in de stal of even wachten is er ook niet meer bij :S
Natuurlijk, ik weet het: De pony is hier nog geen twee weken en alles is nieuw en nu ze der vriendin terug heeft en hierdoor wat meer bescherming tegenover een grote boze ruin is het veel leuker en veiliger om bij haar te blijven.
De Fries zelf vind wel leuk maar reageerd minder gestrest.
Nu was mijn vraag hiermee eigenlijk::: Doe ik er nu wel goed aan om haar nu als enige op stal te zetten (s'avonds staan ze wel bij elkaar en is het nog even geen optie beide apart einde maand wel) zodat ze kan wennen om zonder sam te zijn, en eventueel met de shetjes in de bak zodat zemekaar wel kunnen zien maar niet direkt bij elkaar kunnen zijn.
Ook wil ik meer gaan wandelen, eerst over het terein zelf en later meer naar buiten.
Dus, wie der ervaring mee heeft of een goeie tip, ze zijn welkom

(ze staat vandaag alleen op stal maar dan wel onder luid protest en zich helemaal druk en nat te maken)
, erzit dan ook niets anders op ,dan ze beide mee te nemen , of iemand mee nemen die meer overwicht heeft op jou pony.