paard trekt met been en slaat hard met hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vero83

paard trekt met been en slaat hard met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:08

hallo

ik rij een paard op moment dat enorm eng is, vanaf moment 1 dag je erop zit begint hij met zijn hoofd te slaan en van voor tegelijk met zijn poot omhoog te gooien? zelfs aan de longe. maar hij kan wel met gemak 1.30 springen en dan doet die het bijna niet, hij word 1x gereden (gesprongen en elke dag gelogereerd).
wat zou dit kunnen zijn? en hoe langer je rijd hoe erger het word, de ruiter die ermee springt rijd hem gewoon door maar ik heb echt schrik van hem. Het lijkt alsof je in draf zit en hij op en neer gaat met zijn hoofd en tegelijk een bokje maakt en dan omhoog wilt gaan en hoe langer je erdoor rijd hoe meer en hoger de sprongen worden.

CADS

Re: paard trekt met been en slaat hard met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:19

Het lijkt me een goed idee om hem in ieder geval een keer lichamelijk na te laten kijken. Mocht hij fysiek in orde zijn dan zou ik eerst grondwerk met hem gaan doen om vertrouwen en leiderschap op te bouwen voordat je weer gaat rijden.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:00

het klinkt mij ook of dit paard pijn heeft ergens in zijn lijf en dit zijn uiting daarvan is

SaarenDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:08

Misschien is het een idee om hem naar een soort opvoedplek te sturen, waar hij opnieuw opgevoed wordt.
Ook zou ik controleren of hij misschien niet ergens pijn heeft, dat kan ook een oorzaak zijn van moeilijk gedrag.
Succes!

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:14

Het lijkt mij ook pijn in de rug ofzo! Ik zou hem echt na laten kijken. Doet hij het ook als hij zonder hulpmiddelen gewoon loopt zonder dat hij naar beneden loopt met zijn hoofd?

Vero83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 12:32

aira2005 schreef:
Het lijkt mij ook pijn in de rug ofzo! Ik zou hem echt na laten kijken. Doet hij het ook als hij zonder hulpmiddelen gewoon loopt zonder dat hij naar beneden loopt met zijn hoofd?

ja hij doet het ook in vrijheid, in zijn stal enzo.
het is echt heel raar ik heb al meer dan 100 paarden gereden maar gene die zo raar deed.
echt een heel speciale manier, en het voelt enorm eng aan.
en raar dat hij zo enorm kan springen en als hij parcour loopt tussen de hindernissen zie je het maar een heel klein beetje.

Maar grondwerk word met hem gedaan elke dag aan de longe, maar hij doet alles wat je vraagt dus leiderschap heeft hij niet meer nodig anders springt hij geen 1.30 met ruiter erop.

De veearts heeft alles gecontroleerd en er is niks te vinden, nu zijn ze accupuntuur aant proberen miss een zenuw gekneld in nek of rug ofzo...

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:37

Misschien wat meer rust geven af en toe. Gewoon 1 dag werken 1 dag vrij. Misschien dat het dan minder belast word.

Vero83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 12:50

aira2005 schreef:
Misschien wat meer rust geven af en toe. Gewoon 1 dag werken 1 dag vrij. Misschien dat het dan minder belast word.

ook al geprobeerd, 1x rijden 1x logeren de rest weide, niks helpt...
en hij doet het niet om u eraf te gooien, oren naar voor en doet alles wat je vraagt alleen op zijn manier.
als je rijd lijkt het of achter bokt en voor steigerd en word naar gevoel erger behalve als je springt word het minder...

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:58

Lijkt mij ook een blokkade in de rug ofzo.. eventueel eens een osteopaat laten komen?