Mijn ervaring met de oudewetse paardenmannen? Die slaan niet om het slaan, geven vaak een gerichte mep als het paard zich misdraagt.
Is het mijn aanpak? nee, maar ach... De paarden die ik hier ken van een oude man met een oudewetse aanpak zijn er niet slechter door geworden
Gaf nooit een harde tik, meer een waarschuwingstikje als de hengsten vervelend werden. Paarden waren gek op die man hoor, totaal geen angst of kopschuw maar kenden precies hun grens.
Die man is de rustheid zelve en weet wat hij doet. Zolang de paarden nog gek op hem zijn en hij op de paarden.
Die man komt uit een totaal andere tijd, maar is direct, eerlijk en goed voor zijn dieren.
En als je rond de 80 bent en niet meer al te stabiel op de benen staat en dan komt er zo'n macho hengst aan die je omver wil duwen, nou dan had ik hem ook wel een mep verkocht
Verder heeft die beste man toch echt zijn wandelstok nodig, want met zijn rollator blijft hij steken in het land 
Nee, die oude man met de wandelstok is een echt paardenmens! Daar kan ik zelfs nog veel van leren! 
Je moet denken in hun tijdgeest
Want zij zullen zich zeker verbazen of al die dames die zo nodig met setjes moeten rijden, bontje onder het zadel, al die hulpteugels, sporen, vreemde bitten etc.. (om maar lekker door te gaan over 1 kam scheren).