Nu heeft hij iets vreemds ( ach wat is vreemd). Hier in de buurt staan veel koeien, welke kant ik ook oprijd, overal komen we langs een weiland met koeien. Nu is hij niet bang voor witte, beige, maar die zwart witte!!!
Nou, het was bijna op zijn kont rechtsomkeert met sulky en al... pfft. Ik heb het nu een paar keer meegemaakt en omdat ik zowel hem als mijn Tinker altijd naar het 'gevaar' toestuur, blijft hij die zwart witte koeien vreselijk vinden. Ook in het weiland, verderop loopt een bocht in de weg en daarachter lopen ook koeien, mijn paarden kunnen ze van verre zien als ze helemaal op het eind van de wei lopen, ook dan staat mijn kleine held te briesen en te snuiven/snorkelen en klaar om weg te rennen.
Nu is hij geboren bij een man die als 'hobbyslager' koeien hield, dus hij is ermee opgegroeid.
Maar dat typisch die zwart witte hem zo'n angst aanjagen? Nu ben ik steeds met hem aan halster en lang touw naar de jonge koetjes hier verderop gelopen en zo'n zwart witte komt weleens kijken, niks aan de hand, pony gaat grazen, maar zodra die koe een stap verzet ( oeh oeh hij kan bewegen), dan begint het weer van voren af aan.
Nah, ik blijf maar gewoon zo verder doen, alleen lastig met een wagen erachter dat hij bijna op zijn kont gaat zitten van de angst, terwijl grote trekkers met de meest vreemde dingen erachter hem niets doen...( gelukkig maar).
Ligt dit nu ook aan het zicht van een paard vraag ik mij af? Dat grote contrasten op een koe bijvoorbeeld heel vreemd is? Ohja, mijn tinker is bijna helemaal zwart, die heeft geen witte vlekken.
Ik weet ook niet van wie de jonge koetjes zijn, anders had ik gevraagd hem 2 dagen ofzo erbij te zetten, is een hele grote wei namelijk met 3 koetjes. Omdat de pony heel erg panisch is voor de zweep ( ik denk een trauma omdat hij meerdere keren van eigenaar is verwisseld voordat ik hem kocht) wil ik hem ook niet een tikje geven onder het mennen als hij weer zo panisch wordt? Hij heeft ook gewoon oogkleppen op. Ik weet ook dat er wel wat paarden zijn die andere vierbeners gewoon ook zo raar vinden.
Als iemand nog tips heeft ...dan graag of info over zicht ofzo als het daaraan ligt misschien?