Een beschermend paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Een beschermend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 18:14

Veel mensen zouden misschien wel willen dat hun pony of paard iets aardiger was ivm bijten of stampen ofzo. Maar mijn VP te echt te aardig. Ik zou blij moeten zijn, maar ik begin het wel irritand te vinden. Ik mag dus nooit iemand meenemen naar hem (wel van de eigenaar maar niet van men vp) want hij doet dan echt beschermend. Hij bijt, probeert te stampen en doet echt gemeen zoals op die persoon aanrennen en omver lopen. Als die persoon te dicht bij mij komt. Ik mag alles bij hem doen maar een ander niet. Bij de eigenaar doet hij dit niet zolang hij niet bij me is, zelfs men vader mag me niet helpen met opzadele of borstelen net als de eiganaar. Is hij zo beschermend of wat probeert hij eigenlijk te doen.
Daisy

Donkim

Re: Een beschermend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:17

Bij die van mij is het voornamelijke bescheremen, die van mij heeft het ook alleen met andere pony's dan gaat ze voor/tegen/achter/langs me staan en dan dreigt ze naar de pony die me wil benaderen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 18:19

Donkim schreef:
Bij die van mij is het voornamelijke bescheremen, die van mij heeft het ook alleen met andere pony's dan gaat ze voor/tegen/achter/langs me staan en dan dreigt ze naar de pony die me wil benaderen

met andere paarden heeft hij het niet, alleen bij mensen

manitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:37

Het gedrag van je paard geeft aan dat hij vind dat hij je moet beschermen. Dit is een teken dat het paard dominant is en boven je staat. Hij bepaald wie er wel en niet bij jouw in de buurt mogen komen. Lijkt me toch iets waarmee je aant het werk moet gaan

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:38

Ben jij wel de leider van jullie twee? Zoals het nu klinkt is jou paardje de leidende van de kudde (die bestaat uit jullie twee) en probeert hij zn kudde te beschermen Nagelbijten / Gniffelen
Zou dus snel iets doen aan je positie. Beetje grondwerk kan geen kwaad in deze!
Dit kan gevaarlijk worden op momenten, dus goed mee oppassen..