Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Een ander veelgehoord argument is dat paarden elkaar in het wild ook niet belonen met voer.
GeaRiemis schreef:Consequent zijn is natuurlijk altijd belangrijk.Hoi,
Ik denk persoonlijk dat er niets mis is met voedselbeloningen. Zolang je deze maar consequent gebruikt. Zoals je zelf al aangaf bv. met een clicker, mmar kan ook door steeds een bepaald woordje te gebruiken. Het is gewoon het klikje of woordje linken aan voedsel en na verloop van tijd is het klikje al een beloning op zich. (Zie pavlov en honden).
Ben het ook met je eens dat schooien meer te maken heeft met opvoeding en gebrek aan respect. Als je trouwens heel consequent enkel een beloning geeft nadat hij iets goed heeft gedaan, dan zal hij na verloop van tijd goed weten dat hij enkel iets krijgt als hij ervoor gewerkt heeft..Citaat:Een ander veelgehoord argument is dat paarden elkaar in het wild ook niet belonen met voer.
Rijden doen ze ook niet in het wild hé.
GeaRiemis schreef:Hoi,
Ik denk persoonlijk dat er niets mis is met voedselbeloningen. Zolang je deze maar consequent gebruikt. Zoals je zelf al aangaf bv. met een clicker, mmar kan ook door steeds een bepaald woordje te gebruiken. Het is gewoon het klikje of woordje linken aan voedsel en na verloop van tijd is het klikje al een beloning op zich. (Zie pavlov en honden).
[/quote]Citaat:Fout click is een markeringssignaal : nl dit is wat ik vraag en waarvoor je beloont wordt. Je maakt de afspraak dat op een click altijd een beloning volgt! Wat en wanneer je beloont is waar je varieerd om je paard te blijven motiveren.