Vandaag ging k er voor de 2e keer heen.. en met rijden is ze ZO ontzettend lief! Ze wilt echt graag voor je werken enz.
Maar het probleem is vóór en ná het rijden! Als ik haar ga poetsen en op/af zadelen is ze zo nerveus! Ik zet er dan vast, en mn vriendinnetje helpt dan ook mee.
Ze begint dan heen en weer te lopen, kijkt overal naar, hele tijd hoofd omhoog gooien, enz.! Ik vind het zo raar, ze is gelijk een heel ander paard dan als k met dr rij! Als ze eenmaal de hoofdstel enz. om heeft is ze ook gelijk rustig..
Ik zat al te denken aan mishandeling vroeger.. maar ze oogt nou ook niet echt heel erg bang. Meer gewoon.. zenuwachtig, nerveus, geen geduld ofzo..
Ik vind dit echt niet leuk, mn vriendin zei al, dat ze het best begrijpt als ik niet verder wil gaan, dat ik liever een verzorgpaard heb waar ik lekker relaxed mee kan poetsen.. Maar ik wil dit echt niet opgeven! Ze is zo leuk met rijden!..
Mn vriendin zei ook dat, toen zij een héle tijd terug op dr reed, dat ze haar in de wei opzadelde en poetste. (dan zette ze hem vast aan van die houten paaltjes in de wei) en toen was ze wel rustig.. dus dat gaan we volgende keer proberen..
Komt iemand dit bekend voor? of weet iemand wat ik kan doen?
Alvast bedankt.