Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
GamblersCup schreef:Als je een paard koopt via zo'n stichting, weet je dat je met dat soort dingen rekening moet houden en geen paard-uit-het-boekje koopt. Ik denk dat je toch het meeste kan bereiken met geduld (en tuurlijk, als ze over je heen denderd natuurlijk geen "ach, liefje, braaf hoor!") en anders gewoon accepteren dat zulke dingen met dit paard niet gaan lukken. Nogmaals, dat weet je vantevoren als je via zo'n stichting koopt. Zijn allemaal paarden met een verleden.
)...
Paarden zijn in dat opzicht heel simpel: of je staat boven me in rang, of onder me, of we zijn er nog niet uit...
zorg gewoon dat jouw ego groter is dan je paard. Als je respect uitstraald en je paard zie je als leider dan gaat ze automatisch op de 'slaapstand' als jij met haar bezig bent: niet meer letten op de omgeving want daar heeft ze de Grote Leider (=jij) voor. Zodra mijn paard nu niet op mij let of bovenop me gaat staan jaag ik haar nu gewoon achteruit een stuk van me weg, MIJN ruimte. Lief tuttelen met 'zou je eventueel even aan de kant willen gaan' was niet echt een oplossing met mijn paard, anders had ik dat graag gedaan.

Ik deel dagelijks wat snoepjes uit, een knuffel en ze hoeft niets