verzorgpony mij laten vertrouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

verzorgpony mij laten vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 09:13

Mijn verzorgpony is de laatste paar weken extreem schrikkerig, terwijl hij normaal redelijk bom-proof is,
nu zegt degene van wie hij is dat hij vaker van dit soort periodes heeft,
maar ik vind wat er nu is gebeurd toch te gek worden.

Citaat:
Korte samenvatting:
Dit is er eergister gebeurd:
Hij is in totaal drie keer naar de wei 'ontsnapt' terwijl ik met hem bezig was, één keer is hij daarbij door het elektrische draad gesprongen.
Elke keer heb ik hem naar zijn stal moeten terugdrijven om hem opnieuw te vangen,
dat moet tegenwoordig ook altijd als ik gewoon wil beginnen, terwijl hij hiervoor zich heel makkelijk uit de wei liet halen.
Hij wil dus niet meer naar mij (of anderen) toe komen, of me zelfs maar hem laten benaderen en schrikt zelfs als ik een iets grotere stap zet.
In ieder geval, uit eindelijk heb ik 'm gewoon terug in de wei gezet, want ik vond dat ik m genoeg had lastiggevallen.

Ik denk dus dat hij me gewoon eng vind, maar niet alleen mij, ook andere mensen en eigenlijk zo ongeveer álles.
Van die andere dingen vind ik het niet zo erg, want als het inderdaad gewoon een 'periode' is, gaat het wel weer over,
maar dat hij mij niet meer vertrouwt vind ik niet fijn en daar wil ik dus ook wat aan doen.

Iemand tips of ideeën met dingen die ik kan doen om hem mij weer te laten vertrouwen?
Ik vind dat op het moment namelijk even belangrijker dan rijden e.d.

Annn

Re: verzorgpony mij laten vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:47

Lekker veel met hem bezig zijn.
Veel poetsen, stukjes wandelen etc.
En als hij ontsnapt, rustig gaan halen en vooral belonen als hij bij je is of als je hem hebt gevangen.
Als hij weg rent er ook niet achteraan gaan rennen, dat ziet hij waarschijnlijk gewoon als een spelletje. Probeer er voor te zorgen dat het leuk is om bij jou te komen/zijn en niet om van je weg te rennen. Lachen
En als laatste tip, niet aankijken als je hem probeert te pakken, gewoon richting hem lopen en doen alsof je ergens anders heen loopt.

Lonely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:50

Als je de pony enkel uithaalt om ermee te werken, kan je ook eens wat anders met hem doen, zodat hij niet steeds moet denken "ze komt me halen omdat ik moet werken."

Dus zoals Annn al zei is het ook nodig dat je dingen doet waarbij je pony kan ontspannen en die hij echt leuk vindt om te doen.

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:21

Inderdaad lekker met hem bezig zijn. Lekker poetsen, geruststellen en misschien vrijheidsdressuur? Een Join-Up kan ook werken. Succes!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 13:20

Jorine_Falco schreef:
Inderdaad lekker met hem bezig zijn. Lekker poetsen, geruststellen en misschien vrijheidsdressuur? Een Join-Up kan ook werken. Succes!

VD daar was ik al mee bezig, maar dat gaat op het moment dus ook niet zo geweldig,
verder ben ik helemaal tegen join-ups eigenlijk, hij schrikt alleen, daar wil ik hem niet voor straffen.
zelfs als ik er voor was zou ik dat niet in mijn eentje gaan doen...

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:23

kan het niet zo zijn dat hij last heeft van zijn rug of zo en dat die daarom niet wilt komen omdat hij bang is om weer het zadel op te krijgen of een bit in....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:44

Straffen is geen Join up hoor..

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:48

Join up zou ik niet zo snel aan beginnen, alleen als je denkt dat het écht niet anders kan. Maar ik zie niet echt een rede om join up te doen in dit geval.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:56

-> OPG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:58

Ze zegt dat hij waarschijnlijk báng voor haar is, toch? Wanneer ze een goede begleider neemt die misschien aan NH doet, kan dit stukken vooruit gaan hoor.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:25

Maar om dan gelijk aan join up te beginnen lijkt me niet verstandig. Lachen

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 12:54

Ik ga geen join-up doen,
en was ook niet van plan een of andere dure begeleider te zoeken Clown
Zo erstig is dit allemaal niet,
en als ik degene van wie hij is mag geloven gaat dit allemaal ook wel weer over.
Dat zou ik alleen graag iets sneller laten gaan Knipoog