Pony loopt continue achter ander aan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Pony loopt continue achter ander aan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 14:10

Mijn ex-leasepony loopt continue achter een van haar kuddegenootjes aan. Ze geeft die pony nauwelijks de kans om rustig te grazen.
Kan dit te maken hebben met haar zomerexceem? Ze heeft ontzettend veel last van jeuk, en ik heb het gevoel alsof ze dat doet zodat ze in beweging blijft en de deken lekker over haar lijf kan "schuren".

Wie weet wat dit kan zijn?

raketje_

Re: Pony loopt continue achter ander aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:14

Nee denk niet dat het met haar exceem te maken heeft.
Want dan kan ze net zo goed tegen het hek/paal/boom oid aanschuren.Ze wil denk gelieve niet alleen zijn.

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:54

Met exceem zal het niets te maken hebben. Misschien verveelt ze zicht of zoekt ze een speelmaatje

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 18:37

Maar ze staat in een kudde van 6 pony's & ze kiest de oudste (28) uit om achteraan te lopen. Nagelbijten / Gniffelen
Een van de andere pony's had gerust met haar kunnen spelen denk ik zo?

Napolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:03

Wie is de leider van de kudde?
Is dat toevallig het oude paard?
Waarschijnlijk wil ze haar plaats innemen. Dat doet ze door steeds op de plaats te willen zijn waar de andere pony staat.
Paarden schuren wel aan elkaar. Mijn ervaring met dazen en vliegen is dat paarden tegen elkaar aan hangen en schuren om zo de beesten weg te krijgen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 15:33

Napolie schreef:
Waarschijnlijk wil ze haar plaats innemen. Dat doet ze door steeds op de plaats te willen zijn waar de andere pony staat.
Paarden schuren wel aan elkaar. Mijn ervaring met dazen en vliegen is dat paarden tegen elkaar aan hangen en schuren om zo de beesten weg te krijgen.

De oude pony is zeer duidelijk niet de leider Lachen
Shalimar(ex leasepony) is wel zeer duidelijk de leidmerrie in de kudde.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 02:05

Ik denk dat het meer met dominantie te maken heeft.

In de mini-kudde van 3 paarden zie ik het ook.

Het is steeds het dominantste paard wat achter de ander aanloopt/ opjaagt.

En dat rondjes lopen kan uren duren... Gestoord

De reden daarachter is onbekend, waarschijnlijk omdat ze het kunnen... Clown

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:29

Napolie schreef:

ik denk ook dat ze de leider wilt worden

manitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:28

hoe reageert de oude pony op haar gedrag?? Jij vind dit storend maar waarom?? dat bedoel ik niet gemeen maar om de situatie te kunnen begrijpen. Misschien zoekt zij wel een veilig plekje iemand om haar te kunnen beschermen etc. Daarnaast wou ik je het advies geven om je pony een boetdeken te laten dragen zo heeft hij geen jeuk meer ivm zomerexceem. Want ik vind het wel zielig als een pony telkens jeuk heeft, terwijl dat had kunnen voorkomen worden

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:32

Ik zie heel vaak dat pony's met een emotioneel gedrag mijn oude stabiele merrie uitzoeken en er een soort van bij in de leer gaan. Er hele dag achteraan lopen is een van de dingen die gebeuren maar de merrie geeft zelf wel aan wat wel en niet mag.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 19:58

manitou schreef:
hoe reageert de oude pony op haar gedrag?? Jij vind dit storend maar waarom?? dat bedoel ik niet gemeen maar om de situatie te kunnen begrijpen. Misschien zoekt zij wel een veilig plekje iemand om haar te kunnen beschermen etc. Daarnaast wou ik je het advies geven om je pony een boetdeken te laten dragen zo heeft hij geen jeuk meer ivm zomerexceem. Want ik vind het wel zielig als een pony telkens jeuk heeft, terwijl dat had kunnen voorkomen worden

De oude pony is al zo mager als wat, word al bijgevoerd, maar als die ander er dan de godganse dag erachteraan loopt kan die dus ook verder niet grazen!

Boettdeken heeft de pony te laat opgekregen, helaas niet mijn keuze (ook duidelijk gemaakt) maar was nou eenmaal 'maar een verzorgster'.