halster zelf af gooien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne84

halster zelf af gooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 11:19

heeft er iemand tips om een halster om te laten.
Mijn merrie jaarling ( 16 maanden) is een ster om het halster af te doen. als ik haar een halster om doe (omdat het altijd even duurt voordat ik hem omdoe) en ik laat hem dagje om, dan heeft ze in 1 dag het halster zelf al afgegooid. ik heb haar 1 keer op heterdaad betrapt, toen hing die nog aan 1 oor en 1 keer schudden en voila hij ligt weer op de grond. die draak. iemand tips dat ze hem niet zo maar af kan krijgen.

Sharif08

Re: halster zelf af gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:22

Zit die wel strak genoeg?
Dat die niet te los zit!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:27

mijn pony heeft een hekel aan dingen om zijn neus..gaat dus net zo lang liggen rollen en schuiven met zijn hoofd om het halster af te krijgen.
dus krijgt hij gewoon geen halster om. Knipoog

bij ons loopt geen enkel paard met halster om in de wei, je hebt toch altijd kans dat ze ergens achter blijven hangen.

maar halster strak genoeg doen en als je haar anders niet te pakken kunt krijgen een band om de nek doen?
en oefenen met pakken natuurlijk Haha!

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 16:37

Hij zit strak genoeg. Ze heeft er gewoon een hekel aan,dus krijg hem ook niet gemakkelijk om. Als er wat gebeurt is het toch makkelijk als ze al een halster om heeft. Maar denk gewoon dan dat ik hem maar af moet laten! Ze vind het echt niet leuk

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:24

Ik denk dat je het beste het halster gewoon af kan doen, is nog veiliger ook Lachen

calippolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:18

In de wei moet je gewoon het halster af doen.
Zoo kan hij ook niet ergens aan blijven haken Knipoog
En het scheelt je steeds nieuwe halsters kopen Vork

manitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:58

Ik ga even lekker tegen iedereen in en geef een ander advies voor de verwarring. Ik vind namelijk dat omheiningen en weiland zo moet zijn dat het paard nergens achter kan blijven hangen. Mijn nieuwe paardje is laatst over de draad gesprongen en dan is het handig dat iemand hem op de weg aan het halster kan vast pakken. Een paard zonder halster begin je niks mee als ze een keertje uitbreken. Mijn advies is dan ook om een halster te kopen die op meerdere plaatsen verstelbaar is zodat hij hem niet meer afkrijgt

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:41

manitou schreef:
Ik ga even lekker tegen iedereen in en geef een ander advies voor de verwarring. Ik vind namelijk dat omheiningen en weiland zo moet zijn dat het paard nergens achter kan blijven hangen. Mijn nieuwe paardje is laatst over de draad gesprongen en dan is het handig dat iemand hem op de weg aan het halster kan vast pakken. Een paard zonder halster begin je niks mee als ze een keertje uitbreken. Mijn advies is dan ook om een halster te kopen die op meerdere plaatsen verstelbaar is zodat hij hem niet meer afkrijgt

een paard hoeft niet persee aan een omheining vast blijven hangen, maar paarden krabben zich ook wel eens achter hun oor met hun been, als hij dan blijft hangen is het ook levensgevaarlijk Ja

en over dat je paard eens een keer onstapte; tjaa, dan kun je wel het halster omlaten en dan krijg je hem makkelijk te pakken, maar ik ga liever vóór veiligheid..

Jupi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:45

Sommige paarden zijn echt Houdini's hierin. Bij ons staat ook zo'n pony. Geen idee hoe hij het iedere keer voor elkaar krijgt. Het halster past echt goed en kan zeker niet strakker, maar toch lukt het hem keer op keer...