Ik heb sinds een week of 6 mijn eigen paard. Het is een 17 jarige ruin die een paar jaar stil heeft gestaan. Hij heeft het de eerste weken heel netjes gedaan en luisterde prima. Een week of twee geleden had ik een niew halster gekocht en uitgeprobeerd. Ik reed al bitloos maar dit hoofdstel was een gekruisd touwhalster wat dus dat op een andere manier druk geeft en dat vond hij niet oke geloof ik. De paarden die sinds kort bij de achterburen staan zijn ook erg druk en het gevolg was dus dat hij zijn kont tijdens het aandraven flink de lucht in gooide en ik erlangs lag.
Na een week flink spierpijn ben ik dus weer begonnen met rijden (met zijn oude hoofdstel) maar ik bak er niks meer van. Hij luisterd niet meer als ik aan het einde van de rijbak draai gaat hij de snelste weg terug naar de uitgang zonder netjes de korte zijde eerst te nemen zoals ik hem vraag enz. Hij reageerd met longeren en wandelen nog wel prima maar zodra de achterbuur paarden gaan rennen en showen is hij weer niet meer te houden ook niet meer tijdens het wandelen.
Wie heeft hier ervaring mee en is het vreemd dat ik hem niet meer goed durf te straffen uit angst dat ie weer gek gaat doen. Kan ik er beter meteen een expert bij halen of moet ik gewoon geduld hebben