Paard blijft stilstaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Virginia123

Paard blijft stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 11:08

Hallo,

Mijn paard blijft altijd na het rijden stilstaan als we de bak uit gaan.
Ik rij meestal op de manege in een bak.
Dus als ze 2 meter de bak uit is blijft ze stil staan en wil ze niet meer lopen.
En ook ong. 2 meter voor de deur, naar buiten.

Dat doet ze nog maar een tijdje.
Eerst deed ze het nooit.

Weten jullie waarom ze dit zou doen en hoe kan ik het goed oefen zodat ze wel mee loopt?

xJess

Re: Paard blijft stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:23

misschien komt het omdat ze weet dat jij altijd afstapt dan (als je dat doet) anders zou ik het niet weten, maar als je daar echt altijd afstapt, moet je dat gewoon niet meer doen:)

Virginia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 16:41

Nee, ik loop er gewoon naast.

thura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:27

het kan zijn dat je paard dat vroeger een enge plaats vond, en omdat ze toen stilstond heeft ze dat nou als ritueel ingebouwd. misschien is ze nog bang, misschien ook niet. ik zou zeggen, probeer iets met creativiteit.

verander je routine van afstappen en de bak uitlopen, probeer het bijvoorbeeld eens achterwaarts. achterwaarts is voor een paard een redelijk lastige gang, waar hij echt bij moet nadenken. als hij nadenkt, kan hij niet tegelijk bang zijn. als ze al bang is, kun je dat dus zo oplossen. als ze niet bang is maar dit doet uit gewoonte, dan is het een leuke afwisseling voor haar. als je dingen interessant voor 'r houdt, dan neemt ze dingen niet voor vanzelfsprekend aan zoals ze wel doet met dat stilstaan.
kijk ook eens of ze het doet als je niet gereden hebt maar gewoon aan de hand aan het halster. dat kan je vertellen waar de problemen liggen.

get creative!

paint_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:39

Heb je weleens aan grondwerk gedacht? het is super voor je paard, en voor jezelf! er zijn genoeg forums hier om daarover te lezen Knipoog En tja.. het is inderdaad een raar geval, maar ik zou denk ik ook gewoon erop blijven zitten. Dan heb je toch iets meer controle.

Virginia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 14:10

Erop blijven zitten lijkt me niet zo handig want daar is een heel plat dak. Ik moet bukken en als ze dan een bokt geeft zit ik tegen het plafond aan Tong uitsteken Dat is ook de reden waarom ik er niet op zit Knipoog