Flemen in de les

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Singeltje

Flemen in de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 09:26

Ik weet niet of ik het juist schrijf, maar in ieder geval:

Mijn pony in de les stopt af en toe in de les een paar keer om te flemen. Ik vind dat wel erg lastig, want dat duurt meestal van 10 seconden!
Ik spoor mijn pony dan altijd aan, maar dan zet ze 1 pasje en ze doet verder. Ik ga ook eens de volgende les ( woensdag ) dat is vragen aan mijn instructrice.

Solar

Re: Flemen in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:25

Heeft je instructrice er niks van gezegd? Nouja, flemen is geen uiting van pijn, dus in dat geval moet je gewoon even doorpakken, denk ik zo.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:34

ben ik het niet mee eens, paarden kunnen gaan flehmen als ze gespannen zijn of last van de buik hebben.
zeker nakijken of de pony misschien erg gestressed is.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:36

als j een bericht platst op bokt komt er altijd zown reclame blokje te staan: waarom flemen paarden?Klik dr eens op Knipoog

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 07:09

watdanhe schreef:
als j een bericht platst op bokt komt er altijd zown reclame blokje te staan: waarom flemen paarden?Klik dr eens op Knipoog

Dat blokje heb ik vroeger al veel gezien, maar nu de laaste tijd niet meer en ik heb er nog niet op kunnen klikken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:57

paarden flemen als ze iets interessants ruiken, bijv hengstige merries of andere verleidelijke geurtjes zoals andere paarden. Ook flemen ze als uiting van pijn of stress.
Misschien vindt jouw pony haar lesmatjes wel heel erg interessant ruiken? Is ze gewend met andere paarden samen te zijn?

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 20:41

Vroeger werd er zijn weinig op haar gereden maar het laaste half jaar weer veel meer.
De meeste paarden en pony's die bij haar in de les meerijden kent ze maar een klein beetje. Haar stal staat tussen de twee pony's van de dochters van de manege-eigenaar ( die rijden dus niet mee in de les ) en die drie stallen staan een beetje verder weg van de andere stallen. Op de wei is ze een beetje terughoudend... Vroeger bokte zij ook veel en was ze erg angstig.