Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Nadya schreef:Tja, wat mijn eigen paard betreft weet ik het inderdaad beter dan jij, Vicki.
Dat lijkt me niet zo gek, hoor.![]()
Maar als jij overtuigd ben, dat je het beter weet wat mijn eigen paard betreft, ga vooral je gang....![]()
![]()

Vicky_88 schreef:Nadya schreef:Tja, wat mijn eigen paard betreft weet ik het inderdaad beter dan jij, Vicki.
Dat lijkt me niet zo gek, hoor.![]()
Maar als jij overtuigd ben, dat je het beter weet wat mijn eigen paard betreft, ga vooral je gang....![]()
![]()
dit bedoel ik dus. ik zeg juist altijd dat iedereen het altijd beter moet weten. maar dat is niet zo er is maar 1 iemand! die het het beste weet en dat is de eigenaar(esse) of ruiter/amazone van het paard.
en DAT probeer ik duidelijk te maken
Jennyzz schreef:Vind 't wel wat overdreven dat er op elke bericht gereageerd wordt, om vervolgens te zeggen hoe anders jij het zou doen.
Één keer is genoeg hoor.
Maar ach, ieder zijn eigen manier.
of een tik over de vingers omdat ik iets deet wat niet mocht en mij dat al een paar keer gezecht was,dan kreeg ik ook van mijn pa of ma een trap er onder of een lel ,opvoeden hoord er bij en wat ik al eerder zei ,hoe je dat dan doet,tja ieder zijn eigenmanier toch? als het maar werkt voor jou en je paard Michelle99 schreef:Ik vind een korigerende tik anders dan een schop. Een schop heeft iets van respectloosheid. Als je zelf met respect behandeld wil worden, moet je anderen ook met respect behandelen (ja, ook dieren). Ik zou mijn kinderen in de arm knijpen, maar ik zou ze nooit schopen. Ik zou mijn paard een tik of duw geven, maar ik zou hem nooit schopen. Een schop is wezelijk anders.
)
Sily schreef:Ik heb ook weleens geschopt en doe het zo weer.
Over het algemeen behandel ik mijn paarden hetzelfde als zij mij behandelen, ik heb ook gewoon respect voor ze, maar als je mij schopt schop ik terug (ok ik hou me wel in)
Ik heb mijn haflinger nou vier jaar, wij weten van elkaar wat we wel en niet prettig vinden en willen.
Als zij daar meerdere keren overheen dendert krijgt ze er van mij 1.
Maarrrr....zou ik dit bij haar doen en zij geeft mij er 1 terug kan ik daar ook inkomen, gelukkig is dat tot nu toe nog niet gebeurd (op enkele communicatie foutjes na)

stef schreef:waarom wordt er hier zo over the top gereageerd? mensen die wel een schop verkopen schoppen dagelijks hun paard verrot, mensen die niet schoppen zijn watjes die alleen een vingertje opsteken en foei zeggen.
Zo zwart-wit is het niet

WowAmigo schreef:Ik begrijp best dat er mensen zijn die nog nooit hebben hoeven (willen) schoppen of anderszijds stevig corrigeren. Ik heb zelf nu in geen jaren meer een schop uitgedeeld, maar toen ik nog met groene hengsten werkte gebeurde dat toch wel eens. Die zijn toch wat ruwer in de omgang soms. Dus ik vraag me ook af of het uitmaakt wat voor paard je tegenover je hebt staan. Ik heb er wel verschil in in ieder geval, mijn eigen merrie is veel gevoeliger en daar kom ik met een "HEJ" al een heel eind, maar ik heb vroeger wel eens stevig uitgehaald. Zo'n dier moet toch even inzien dat je ondanks je geringe omvang toch wel even de baas bent!