Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slmt9 schreef:Bedoel je dat je het signaleert omdat je nu meer naar je paard kijkt? Of heeft je paard door het clickeren geen zin meer in rijden?
Ik kan zelf niet meer rijden, maar ik merk het met wandelen. Daarin herken ik wat je zegt over het rijden en ik snap die twijfel heel goed. Herkenbaar.
Zelf loop ik wat vast met wandelen.
De eerste 150m gaat mijn paard elke pas stil staan. Van alles geprobeerd, ander paard mee, target en elke pas naar wordt beloond. Maar daarna gaat hij gelijk weer op de rem.
Staan we weer minuten stil en dan weer 1 pas en stilstaan.
Ik weet niet hoe ik die cirkel moet doorbreken. R- lukt dat wel, druk op touw tot hij loopt en dan los. Maar ik voel me daar helemaal niet happy bij. Iemand suggesties?
Eenmaal in het bos gaat hij ontspannen en wil hij ook lekker draven. Maar elke keer die eerste 150 meter
Irene793 schreef:Het topic ligt een beetje stil, maar ik ben benieuwd hoe jullie over rijden denken.
Sinds ik met clickeren begonnen ben merk ik dat mijn ruin geen plezier aan rijden beleeft. Hij loopt heel duidelijk weg van het zadel. Hij heeft in het verleden pijn gehad door het zadel wat natuurlijk zeker een rol speelt. Maar daarnaast twijfel ik of ik wel weer wil rijden, omdat dat toch veelal met negatieve bekrachtiging gaat (been geven bv).
Hoe denken jullie hierover?
Slmt9 schreef:@fillis: criteria verhogen lukt nog niet, het id 1 stap en dan minutenlang stil staan. Hij zit ook niet echt in een treshold, maar echt connectie hebben we ook niet. Na een paar minuten staren zakt zijn hoofd en hebben we weer contact. Maar naar voren liever niet.
Ik vind het echt een moeilijk te doorbreken patroon.
Het klopt wat je zegt dat ik te snel wil, over het erf naar het pad stonden we eerst veel vaker stil, nu gaan we in 3x. Ik denk dat ik dat voor moet zijn (het stilstaan) en misschien gewoon weer even per meter, weer terug etc. Ook op eigen erf.
Dank voor je inspiratie (en daarmee ook motivatie!)
Shadow0 schreef:Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat! En ik vind het ook echt een superslim idee om meerdere targets achter elkaar te plaatsen - het klinkt zo logisch en tegelijkertijd denk ik dat ik er nooit aan gedacht zou hebben. Ik berg het op in mijn hoofd, want wie weet is er ook wel iets waar het mij eens van pas komt.
Slmt9 schreef:Voor wie het leuk vind en IG heeft. Ik volg een Duitse dame, heel creatief en inspirerend. Niet perse vernieuwend, maar zet mij wel aan om bepaalde dingen weer eens te gaan oefenen.
Nu met filmpjes over medische training. Leuk om haar pagina eens door te scrollen. Die wip-wip wil ik ook!
https://instagram.com/nina.steigerwald. ... f6i28klumz
freetorun schreef:Wie en wat volg jij graag Peetstap?
Ik vind instagram een heerlijk medium om +R combinaties te volgen & zelf vanalles te delen. Heerlijk in m'n +R bubbeltje haha
Peetstap schreef:Haha ja de +R groep zorgt voor voldoende kennis/filmpjes/ervaringen.freetorun schreef:Wie en wat volg jij graag Peetstap?
Ik vind instagram een heerlijk medium om +R combinaties te volgen & zelf vanalles te delen. Heerlijk in m'n +R bubbeltje haha
Ja een bubbel kom je vanzelf in als je met +r bezig gaat![]()
Je weet, ik zit in de +r groep op Facebook , en daar krijg ik meer dan genoeg ruwvoer, nog meer en wordt hb.![]()
En zit verder in hoef onderhoud omdat ik dat boeiend vindt, en zoveel mogelijk zelf doe, en hou me bezig met enrichment e.d.
Weet je meteen waarom ik vrijwel niks meer doe op bokkie...