Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nataschax schreef:ik hoor continu mensen zeggen dat paarden onderling ook wel rake klappen uitdelen. ja dat is zo in het wild en in grote groepen. maar in sommige (kleine) groepen gebeurt dat ook niet.
Hier is er nog nooit geschopt of raar gedaan naar elkaar, hier is een hechte groep van 4 dames verschillende rassen en hoogtes.
konden paarden maar praten dan was schoppen of slaan niet nodig.
En nog zoiets oneerlijks; slaan of schoppen dan staat je paard vast, arm ding kan geen kant op.
Natsuki schreef:Maar, als je paard naar je schopt? Hoe moet je hem don corrigeren? Door de volgende dag meer grondwerk te doen en dergelijke? Beetje laat lijkt mij.
terpentijn schreef:Mijn paard schopt gewoon terug. EN HARD OOK.
palousa_boy schreef:Nataschax schreef:ik hoor continu mensen zeggen dat paarden onderling ook wel rake klappen uitdelen. ja dat is zo in het wild en in grote groepen. maar in sommige (kleine) groepen gebeurt dat ook niet.
Hier is er nog nooit geschopt of raar gedaan naar elkaar, hier is een hechte groep van 4 dames verschillende rassen en hoogtes.
konden paarden maar praten dan was schoppen of slaan niet nodig.
En nog zoiets oneerlijks; slaan of schoppen dan staat je paard vast, arm ding kan geen kant op.
Waarom zou ik alleen een schop geven als hij of zij vast staat? In de wei kan Heijne net zo goed krijgen als z'n gedrag mij niet aan staat.
En niet schoppen/bijten in een kleine groep is ook onzin. Ik heb er een staan die heeft regelmatig schop of bijtwondjes. De kudde is hier 4 paarden.