Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirm

Re: Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:30

Oei... ik hoop dat hij een goed baasje treft!
Sterkte meid.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:41

Ah nee, wat ontzettend sneu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:51

Och jee, wat erg!
Was ze van je ouders dan, dat ze deze beslissing hebben genomen?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:03

Hij was van haar zusje,en dus eigenlijk van haar ouders.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 15:25

Nadya schreef:
Jessica??? Een handelaar Verward ??? Dat meeeeeeeen je niet!!!
Neeeeee..... Arme, arme Arough....... Verdrietig

Ikke.... heb hier even heel, heel veel moeite mee, hoor...... Scheve mond

Ik had ook heel erg graag gezien dat het anders was, gisteravond stond hij nog niet te koop.
me zusje vertelde vanochtend dat hij opgehaald zou worden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:31

Ach jezus,

ik begrijp je ouders wel.... die zijn natuurlijk bang dat het van kwaad tot erger gaat en dat je zusje eerdaags
een keer ongelukkig terecht komt... helemaal begrijpelijk.
Toch is het verdrietig, was het misschien beter geweest wanneer ze in alle rust hadden rondgekeken naar een nieuwe eigenaar.
Ik ben niet zo'n liefhebber van de meeste handelaren, zoals velen hier.
Maar dat is nu gebeurt... en jij hebt er niets aan dat we je dat gaan zitten inwrijven.

Ik wens je iig heel erg veel sterkte...
Ik hoop dat jullie met een nieuwe pony misschien naar een wat ouder exemplaar gaan omkijken die al een 'goede' (geen hardhandige) opvoeding gehad heeft.

Succes!
Nienke

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:39

_Jessica schreef:
Ik had ook heel erg graag gezien dat het anders was, gisteravond stond hij nog niet te koop.
me zusje vertelde vanochtend dat hij opgehaald zou worden.

Dat snap ik en je zus is ook afhankelijk van je ouders natuurlijk. Ik wil niet stoken, maar ik geloof dat mijn ouders geen leven meer zouden hebben. Scheve mond
Ik zie Arough nog zo voor me en het idee van hem bij een handelaar, sorry, ik word er heel verdrietig van. Waar moet zo'n beestje nou terecht komen zo? Sorry, Jessica, ik wil je niet kwetsen, je zus ook niet, maar ik denk nu even vooral aan Arough. Zo jong, zo op zijn hoede en dan de handel in.... Snap je? Verdrietig

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:47

Handelaar is niet noodzakelijk gelijk een beul. Knipoog
Enig idee waar hij heen is? Vriendin van me was nog op zoek naar een projectje en misschien is het wel wat voor haar.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:50

Katja, daar gaat het me niet om. Ik vind Arough nu veel te gevoelig om de handel in te gaan, zie hem in mijn visioen van hand tot hand gaan of erger. Snap je? Ik maak me gewoon zorgen om dat beestje.......

Overigens heb ik persoonlijk geen goede ervaringen met handelaren, maar wie weet heeft hij een goeie getroffen en krijgt hij een baasje die weet wat ze doet en het voor elkaar krijgt. Ik gun het die pony zo ontzettend, want het is echt een heel erg lief dier. Maar wel eentje met een gebruiksaanwijzing (denk ik).

Katja, ik hoop dat jouw vriendin iets met hem kan. Dat zou mooi zijn!!!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:52

Ik snap wat je bedoelt hoor maar het kwam wel heel erg negatief over.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:55

Dat zal best, Katja, maar zo voel ik het ook........ Ik ben gewoon eerlijk, kan er ook niets aan doen. Ik heb met Arough te doen......
Ik heb nog nooit zo'n gevoelige Fjord gezien en maak me zorgen over dat beestje. Als ik er twee zou kunnen houden, had ik hem er zo bij genomen.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 16:23

Hij is naar een handelaar in Putten, ze hadden m van n advertentie op marktplaats, ze naam stond op de trailer maar kan t even niet zo snel omhoog halen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:47

Hogeveen??
Ik ga haar even bellen of ze nog plek heeft.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 17:43

dat zal best kunnen kloppen!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:55

Nadya schreef:
Katja, daar gaat het me niet om. Ik vind Arough nu veel te gevoelig om de handel in te gaan, zie hem in mijn visioen van hand tot hand gaan of erger. Snap je? Ik maak me gewoon zorgen om dat beestje.......

Overigens heb ik persoonlijk geen goede ervaringen met handelaren, maar wie weet heeft hij een goeie getroffen en krijgt hij een baasje die weet wat ze doet en het voor elkaar krijgt. Ik gun het die pony zo ontzettend, want het is echt een heel erg lief dier. Maar wel eentje met een gebruiksaanwijzing (denk ik).

Katja, ik hoop dat jouw vriendin iets met hem kan. Dat zou mooi zijn!!!!

Er zijn een hoop goeie mensen en een ook goede handelaren op de wereld.( en soms zijn er visioenen die jij beschrijft , maar kijk maar eens hier op bokt , hoevaak mensen hun paard verkopen , om wat voor reden dan ook , het is gewoon zo dat een paard veelal in zijn leven meerdere bazen treft , dat is toch oke?)
Soms heeft een dier wat langer nodig om een geschikt baasje te vinden.
De ouders van Jessica snap ik ook , zij hebben al de nodige verhalen gehoord , en hebben
de knoop doorgehakt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:04

Lees al een tijdje mee en wil even melden dat ik hoop dat de vriendin van Katja idd een projectje zoekt en de pony nog niet verder verkocht is.
Jessica, voor jou is het het naarst, jij probeerde een oplossing te vinden en was al een eindje op weg...
Hopelijk komt er nog een oplossing voor deze fjord.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:12

_Jessica schreef:
Hij is naar een handelaar in Putten, ze hadden m van n advertentie op marktplaats, ze naam stond op de trailer maar kan t even niet zo snel omhoog halen

Is het soms Rinus Bakker? Die komt daar ook vandaan volgens mij.
www.bakkerhorses.nl

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:16

Tjee dit meen je toch niet,ik ben een meelezer maar dit had ik niet verwacht.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:30

ceesje schreef:
Er zijn een hoop goeie mensen en een ook goede handelaren op de wereld.( en soms zijn er visioenen die jij beschrijft , maar kijk maar eens hier op bokt , hoevaak mensen hun paard verkopen , om wat voor reden dan ook , het is gewoon zo dat een paard veelal in zijn leven meerdere bazen treft , dat is toch oke?)
De ouders van Jessica snap ik ook , zij hebben al de nodige verhalen gehoord , en hebben
de knoop doorgehakt.

Ik hoop juist dat Arough een fijne, begrijpende baas zal vinden, omdat ik me zijn lot aantrek. Ik hoop dus dat die vriendin van Katja misschien een plekje voor hem heeft, omdat Katja destijds ook bij Arough geweest is en weet waar ze het over heeft....

Ik heb zelf een jong paard die op 2-jarige leeftijd al 6 eigenaren heeft gekend. Ik vind daar helemaal niets positiefs aan (jij wel??? Een jonkie wat van hot naar her gaat??), omdat ik heb gemerkt door wat voor een 'muur' ik heen moest (dit betreft ook een zeer sensitief paard Knipoog ). Zijn moeder is op 5-jarige leeftijd geslacht wegens 'onhandelbaarheid' (is ook van hot naar her gegaan).

Jessica, ik wens jou en je zus alle sterkte toe, hoor. De hele situatie is natuurlijk niet makkelijk. Ach gut
En ik duim voor een fijn plekkie voor Arough...... Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:32

he je zeg ,dat is schrikken nu ik dit zo lees.
hopelijk krijgt arough inderdaad een fijne baas en komt het allemaal goed.

jessica vreselijk dat het zo moest lopen Ach gut

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:44

Nadya schreef:
ceesje schreef:
de knoop doorgehakt.

Ik hoop juist dat Arough een fijne, begrijpende baas zal vinden, omdat ik me zijn lot aantrek. Ik hoop dus dat die vriendin van Katja misschien een plekje voor hem heeft, omdat Katja destijds ook bij Arough geweest is en weet waar ze het over heeft....

Ik heb zelf een jong paard die op 2-jarige leeftijd al 6 eigenaren heeft gekend. Ik vind daar helemaal niets positiefs aan (jij wel??? Een jonkie wat van hot naar her gaat??), omdat ik heb gemerkt door wat voor een 'muur' ik heen moest (dit betreft ook een zeer sensitief paard Knipoog ). Zijn moeder is op 5-jarige leeftijd geslacht wegens 'onhandelbaarheid' (is ook van hot naar her gegaan).

Jessica, ik wens jou en je zus alle sterkte toe, hoor. De hele situatie is natuurlijk niet makkelijk. Ach gut
En ik duim voor een fijn plekkie voor Arough...... Lachen

Natuurlijk een fijn plekkie voor arough
Nee ik heb het ook niet over een situatie die jij schets , wat ik positief vindt , dat lijkt me ook niet .En over jonkies die van hot naar her verkocht worden bedoel ik geenszins.
Toch lopen er ook regelmatig topics over mensen die niet met hun paarden klikken , en hun paard verkopen.(al dan niet via de handel-tussenhandel want sommige paarden raak je in de particuliere handel niet kwijt-oneerbiedig gezegd) Een grotere discussie verdient het hier niet .
Ouders hebben voor de zus van Jessica besloten dit zo te doen, en dat is voor jessica en haar zus uiterst pijnlijk.k Hoop voor hen dat het een goed beloop heeft.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:19

wow wat plotseling inneens..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:20

Wat spijtig nou... lijkt me maar normaal dat een jong paard eens flipt als je hem uit 'zijn kudde' haalt...
wat ontzettend zonde...

Ik hoop dat Arough een leuk en goed baasje vindt...

Weet even niet wat ervan te denken hoor...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 09:34

A gossie, wat ontzettend vervelend voor het beestje dat het op deze manier is gegaan .... :'(

Ik heb hier bewust nog niet eerder gereageerd omdat ik vond dat Jessica zelf haar verhaal moest doen als ze wilden... Wist al wel dat het laden een drama is geweest en de verkoop erin zou zitten, maar peh... schrik hier best van!

Zo'n jong ding die al veel heeft meegemaakt en waarschijnlijk niet goed in zn vel zit, bij een handelaar... helaas moet ik wat dat betreft meegaan met Nadya... Ik hoop van harte dat Arough een goede plek zal treffen waar hij op zijn plek zal zijn...
Sterkte in ieder geval Jessica!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 09:43

dit is wel even schrikken zeg!!

maar misschien wel het beste. Niet alle handelaren zijn slecht en als de ponie zich gedraagd is er geen vuiltje aan de lucht en komt hij zo bij een leuke eigenaar terecht.

sterkte in ieder geval