Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:51

Sorrie, was voor mij een fictieve naam............ excuses!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:55

Joh, Kim, geeft niet..... Kon jij niet weten, al hoewel, hij staat nog in mijn onderschrift.
Vreselijk drama, heb het hele weekend lopen janken en visioenen gehad hoe dat beestje heeft gestreden in dat water verstrikt in die te grote rotdeken........ Huilen

Maar je snapt wel precies wat ik bedoel met dat grietje wat echt stond te commanderen. Ik stond helemaal perplex toen ik haar bezig zag. En nog meer toen de lesgeefster niets deed om haar een betere manier aan te leren Verward . Die stond erbij en keek er naar (en lachte hard naar mij). Tja, errug grappig..... Gestoord

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:00

nu lees ik je onderschrift pas........... nogmaals Sorrie! Heel triest voor het dier!! bah.......

En ik snap inderdaad precies wat je bedoeld Lachen ik kan me dan altijd moeilijk inhouden en vraag dan heel quasi nonchalant of hij ook kan zitten en omrollen Haha! Haha! Haha!

echt he, sommige mensen Haha! het is dat het zo triest is anders had je er een leuke slapstick over kunnen maken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:07

Ik kan me ook meestal moeilijk inhouden Knipoog , maar soms heb ik echt een aversie tegen bepaalde kids bij ons (vooral de verwende en grove soort) of de manier van les geven en probeer ik me zoveel mogelijk af te sluiten. Ik probeer ook altijd op tijden te komen dat ze er niet zijn, maar dat is nu erg lastig in de vakantieperiode. Clown

Bij mijn paard wil ik bezig zijn met mijn paard en niet met iedereen om me heen of alle vervelende dingen die ik zie. Dat is verrekte lastig....... Maar ik sta niet te kijken dat er een aantal paarden zijn die 'toedeloe' zeggen of een trap uitdelen als Marietje Jansen schreeuwend het land in loopt met een zweepje. Rolleyes
Ik kan die paarden dan heel goed begrijpen eigenlijk, ook al is het geen 'goed' gedrag............

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:09

Ik sta ook wel eens te hopen dat een paard nou eens een keer goed uithaalde of zn ruiter eens tegen een muur aan parkeerde......

maar helaas dat doen ze dan weer niet........ zijn ze veel te lief voor......

maar echt he... Sommige paarden zouden heel wat meer haar op hun tanden mogen hebben van me

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:58

Nadya schreef:
Ik lach me in elk geval vaak stiekem suf als ik dat geworstel in het land zie. Gemeen, he? Duivel
Ik geniet juist enorm van paarden die net even wat slimmer zijn dan hun baasjes. Bloos

Ja het kan echt heerlijk zijn. Twee van onze pony's nemen mijn vader altijd gigantisch in de maling. De shetlanders mogen natuurlijk minder lang op het gras dan de andere pony's, maar dat vinden ze helemaal niet eerlijk .
Als mijn vader ze komt halen zie je ze denken: 'cool, daar heb je die sufferd weer' Nagelbijten / Gniffelen. Om vervolgens rustig een half uur net op het laatste moment weg te hollen, met zijn tweetjes. Héééérlijk.

Op één of andere manier doen ze dat bij mij niet, maar ik ben op alle vlakken wat strenger voor ze, misschien dat dat scheelt. Iemand moet de orde handhaven hé Haha!. (Aaah Sabje, mogen ze echt niet nog een broodje? Waarom mag hij geen gras eten als we wandelen?.........Vaders Rolleyes )

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:05

hihi.. bij ons is 1 manege pony en die vind dat heerlijk. van die kinderen die roepen. hij kijkt ze aan en loopt weg. hij gaat dan rondjes om die kinderen heen lopen.. echt geweldig.. ik lag me dan stuk.. hahah.. beetje respect zegt die pony (sowiezo een topbeest, als je zonder de buitenteugel stuurt, gaat meneer niet de bocht om)

dan nog even terugkomend op het (aankomende) paard van mijn schoonzus.

hij is als 2 jarige op stal gekomen. toen in de hengstengroep gestaan (dan blijven ze dag en nacht buiten)
daarna als 3 jarige beleerd (door de staleigenaresse en mij) dit was volgens mij in een winter periode.. kan me niet heugen dat we bezig waren met vangen.

daarna heeft de huidige eigenaresse het paard weer gereden. deze rijdt niet veel (2x in de week of zo) soms belde ze of de staleigenaresse het paard binnen wou laten staan. soms ging ze hem vangen.

nu rijdt mijn schoonzus hem ongeveer 2 weken. eerst was ze overdag aan het werk en reed ze 's avonds nooit een probleem.
nu wou ze een paar keer wat eerder rijden of in het weekend en dat wil niet.

het paard doet het zo:
hmm ik weet waar mijn vrienden zijn. dus de eerste keer loop je naar hem toen. je wilt het touw vast doen en weg is hij. op naar zijn vrienden. deze vinden dat erg leuk.. een rennend paard en gaan dan mee. dan is het einde oefening.

zijn er geen paarden die mee willen pesten. dan blijft hij steeds staan totdag je het touw vast wilt doen. rukt hij weg.

en nog een paar dingen erbij. de vorige eigenaresse ging wel altijd met brokjes in het land (omkopen) en nou hij weer meer aan het werk moet, loopt hij weer meer weg.

maar ja dan kun je wel zeggen.. moet je minder rijden. maar ja je wilt wel wat met je paard.

in de bak is het super. daar loopt het paard je altijd achterna etc etc.. dus ja.. geval apart.. denkik dan

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:58

En hoe lang houden jullie het vol om gewoon achter hem aan te gaan? (nooit rennen altijd rustig zelfzeker doorstappen) Want paardlief ziet ooit wel in dat er voor hem zo ook geen lol in zit.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:11

nou haha. zoiets is voor mij niet aanbesteed.. maar gister heeft ze een half uur bezig geweest. daarna eerst stal uitgemest en toen weer het land in. (1,5 uur later) toen was het geen probleem (was 's avonds)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:14

Een half uur, als het moet hou ik zoiets 4 uur vol, tot paard het zat is... of haal ik er GOEDE hulp bij en zetten we ze klem.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:24

klem zetten is wat lastig.. land is een beetje erg groot.. indd.. nog langr volhouden misschien haha..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:58

Met 4 mensen zet je elk paard klem. Mits ze er handig in zijn.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:10

nou dan graag je tactiek poes.. een land van 250 bij 250 meter ongeveer en nog 10 paarden erbij

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:17

Samenwerken, goed kijken, katterap zijn, niet twijfelen, en volhouden.
Heb nog wel enkele notoire uitbrekers gekend en van zodra we met 4 waren lukte het altijd. (er zullen altijd wel uitzonderingen zijn uiteraard)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:04

Gelukkig zijn er al stapjes vooruit gezet met Arough!

Persoonlijk ben ik misschien wat meer van Kim's aanpak Knipoog maar ik ken Kim dan ook persoonlijk en weet hoe lief ze verder voor de paardjes is. Ik vind echter andere manieren absoluut niet verkeerd hoor! Keep up the good work!

Mijn vroegere knollie had er altijd een lol in als ik hem uit het land kwam halen. Kwam ik aan in het land, dan riep ik hem. Dus dan zag ik altijd dat koppie omhoog schieten... jeeee, baaaaaasje! En dan vervolgens schoot zijn koppie weer naar de grond (ik kon hem het gewoon zien denken: oliebol nee, niet gezien, niet gezien, niet gezien, ben nog aan het eeeeetteeeeeeeeen!). Dus moest ik dat hele land door ploeteren voordat ik bij hem was (zucht) en als ik dan bij hem was, ging dat koppie weer blij omhoog: hee, baasje, jij ook hier? Dondersteen. Maar moest er wel om lachen. En dan liep ie altijd braaf mee.
Alleen, op een gegeven moment was ik dat wel een beetje zat. Dus heb ik een compromis gesloten. Ik riep hem zodra ik bijna halverwege was. Hij keek op, altijd. Ik zwaaide even en dan draaide ik om. Kom je knuffel zelf maar halen... Haha! Werkte als een speer. Want grasjes zijn jammie. Baasje is lief. Dus de combi is voor hem ideaal, ik eet grasjes totdat het baasje er is en dan jippie, knuffels! Nu kwam baasje niet, dus tja, wat moet je dan...hihi, achter het baasje aan en dan zelf je knuffels maar halen.

Ook handig: hij was de kleinste uit de wei (rest allemaal grote paarden, hij een haffie), en een enorm hek aan het begin van de wei, met een klein omheind stukkie er nog voor. Dus hupppa, onderste draad open, andere paarden kunnen er niet onderdoor, hij wel, dus geen gezeur bij het hek. Hahahahaha!

Dames, succes met jullie knappe Fjordenman!

hanka_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 00:06

ik heb een haflinger van 1 jaar waarvan de hormonen erg snel op gang zijn gekomen
en ook niet meer uit de wei wou, aleen maar uitbreken.

ik ben op een gegeven moment rustig en alleen in de wei gaan zitten tussen ong 8 hengsten,,
best goed opletten betekend dat dus.

heb daar bijna 2 uur gezeten en hij kwam zelf naar mij toe halster om zijn neus gedaan nog niet over de oren
hij wou weer weg direct gestopt en toch even wat tegen hem gezegt, hij was tenslotte bij mij.

ik was dus weer gaan zitten en ben grassprietjes gaan tellen dit was zeer leuk volgens meneer dus die kwam gezelllig bij mij ..
en zo ben ik bezig geweest tot ik het halster over de oren heen mocht doen..

ik geef gewoon 1 tip mee.. blijf rustig neem de tijd.. die heb je zeker nodig en ga zelf iets doen in het land.. maak het leuk en interresant voor het paard. en je bent zelf ook een beetje bezig. je krijgt vanzelf de aandacht.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:13

inderdaad.. neem de tijd.
bij mijn schoonzus gaat het steeds beter... vandaag of morgen gaat ze onderhandelen of ze hem gaat kopen Haha!:D:D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:53

hoe is het nou ???

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 09:26

Ja gaat goed!
Hij laat alles weer toe, doet niet meer bang, en hij is heel aanhankelijk.
Hij word vandaag naar een nieuwe stal verplaatst waar hij met 2 andere paarden komt te staan en ook zijn eigen stal krijgt.
Daar is ook een bak dus kunnen we meer met hem aan de slag.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:16

Dat klinkt goed, Jessica. Heel veel succes met hem!!!

lumen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:23

geduld dat is en blijft het beste
en niet opgeven ,het gaat gezien haar leeftijd,vast wel weer over

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:24

heel, heel goed nieuws Haha! Haha! ben blij om dit te lezen!!! Super!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:52

lumen schreef:
geduld dat is en blijft het beste
en niet opgeven ,het gaat gezien haar leeftijd,vast wel weer over
Gezien zijn leefdtijd. Lachen

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 14:18

Helaas een grote teleurstelling.
Gisteren toen hij naar de andere stal gebracht zou worden is hij zwaar door het lint gegaan en hebben mijn ouders beslist hem te verkopen.

Helaas hebben mijn ouders geen gevoel voor paarden en is hij vanochtend plotseling opgehaald door een handelaar.
met 3 man hangend aan een touw is het gelukt, wel zijn we erst een uur bezig geweest het halstertouw eraan te krijgen.

Heel erg bedankt allemaal voor jullie tips en hulp, helaas tevergeefs...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:25

Jessica??? Een handelaar Verward ??? Dat meeeeeeeen je niet!!!
Neeeeee..... Arme, arme Arough....... Verdrietig

Ikke.... heb hier even heel, heel veel moeite mee, hoor...... Scheve mond