Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:27

En hoe gaat het nog met de dondersteen?

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 16:31

Ja normaal, we doen het nog een beetje rustigaan en gaan morgen op vakantie dus dan heeft heeft t toch geen zin om nu te snel te gaan, en na de vakantie doen we het weer een stapje verder.
Ben blij dat het nu goed gaat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:38

heel fijn dat het nu allemaal zo goed gaat Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:37

ik ga pas feest vieren als het dier braaf aan het touwtje meeloopt...... tot dan zijn er imo geen vooruitgangen geboekt.......

hoe fijn het ook naar je toekomt.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:50

Verward Ze zijn er toch in geslaagd om het halster aan te doen en hij volgt toch al in de wei. Dat is toch al een voorruitgang op zich... Ze hebben inderdaad nog een hele weg te gaan maar elke stap in de goede richting = voorruitgang Lachen.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:11

Bewondering voor je geduld !

Denk ook dat het helpt, geduld, en aantonen dat je eigenlijk best wel de moeite waard bent om je mee te bemoeien. Alles heeft zijn tijd nodig, en als je dan eenmaal een kleine stap verder bent mag je trots zijn op jezelf !

Meer dan trots, en jullie helpen ook nog een boek anderen !

Fijne vakantie

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:33

KiWiKo schreef:
ik ga pas feest vieren als het dier braaf aan het touwtje meeloopt...... tot dan zijn er imo geen vooruitgangen geboekt.......

hoe fijn het ook naar je toekomt.

Nou, lekker bemoedigend...

Zeg je dat ook tegen een kind die zijn eerste stapjes zet? 'Ik vier pas feest als je de marathon rent!' Haha! Haha! ?!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:19

het is imo tot nu toe ook niet bemoedigend Haha! Haha!

wat wil je zeggen dani????

naar je toekomen is geen probleem. het dier vertellen waar hij dan heen moet wel.......

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:27

KiWiKo schreef:
het is imo tot nu toe ook niet bemoedigend Haha! Haha!

wat wil je zeggen dani????

naar je toekomen is geen probleem. het dier vertellen waar hij dan heen moet wel.......

In mijn beleving is het dus wel een stap vooruit, dat het dier weer een deel van zijn vertrouwen terug heeft. Maar voordat we weer in de dominantie/angst discussie belanden, ben ik wel benieuwd wat jij dan nu met de pony zou doen. Halster heeft 'ie dus al om.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:32

lief......... ik heb dat dier in een uur op stal staan........... hoe wil jij niet horen.......... dus laat ik het hierbij Lachen Lachen

ik ga pas juichen als het dier aan het touwtje heen gaat waar de begeleider het wil hebben.......

ik heb het volste vertrouwen in Nadya en zij gaat de klus echt wel klaren......

alleen ik doe het op een andere manier en een heel poepie sneller.......... aan het vertrouwen werken we laten dan wel weer Lachen

linksom en rechtsom, die twee mogelijkheden zijn er

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:45

KiWiKo schreef:
lief......... ik heb dat dier in een uur op stal staan........... hoe wil jij niet horen.......... dus laat ik het hierbij Lachen Lachen

Nou, ehm... dat wou ik dus juist wel horen... Haha! Maar wie weet kan ik me er ook wel wat bij voorstellen. Knipoog Dus laten we het hier inderdaad maar bij laten.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 24-07-08 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:48

ik haal hem op, maak hem vast en ik neem hem mee........ wat het dier zijn gedachten er ook over zijn Haha! Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:53

Oftewel de niet banketstaaf maar poetsen variant Haha!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:09

mooi dat het al beter gaat.

en kiwiko ik nodig je graag uit bij ons op stal. staat een paard.. als hij zin heeft komt hij zo.. heeft hij geen zin.. dan kun je bezig blijven... je kan hem aaien.. maar het touw vastmaken vergeet het maar.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:14

Daar heeft kim wel haar methode voor Haha!.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:15

daarom..dat zie ik graag.. (dat paardje mag wel gerust op zij flikker hebben)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 06:02

waarom zou hij op zn flikker moeten hebben ??? Welnee hij is gewoon slim Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:10

Ik wil kiwiko wel eens bezig zien hoor?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:03

Wat de Fjord Arough betreft; de meiden gaan zelf met hem aan de slag. Bij eventuele nieuwe problemen of hetzelfde probleem, kom ik weer terug (als ze dat vragen Knipoog ).

Zoals ik Arough een week geleden gezien heb, lijkt hij me prima te leiden op dit moment. Er is daar geen stal, zoals al eerder gezegd. Arough is nog wel erg op zijn hoede, maar dat hernieuwde zelfvertrouwen komt vanzelf wel als ze alles rustig opbouwen.
Hier moet alles vanuit de wei gebeuren, dus dat is iets lastiger, praktisch gezien. Niettemin is het alsnog prima mogelijk en kan Arough zo heerlijk in de kudde blijven, waar hij zich heel erg thuis voelt.........

Een paard wat gewoon te slim is om aan te haken met halstertouw, heeft blijkbaar niet het plezier om met iemand mee te gaan. Tja, dan moet je jezelf eens achter de oren krabben, hoe dat kan. Haha!
Ik ken ook van die paarden bij ons, die er vaak niet zo'n zin in hebben om gevangen te worden. Lukt meestal wel, na een beetje moeite. Maar als ik dan zie wat ze daarna moeten doen of dat ze naar binnen moeten, terwijl ze het net zo heerlijk hebben op het land, tja, dan kan ik dat paard alleen maar heel goed begrijpen dat 'ie denkt 'toedeloe'. Haha!
Maar leg dat een eigenaar maar eens uit zonder mot te krijgen. Clown
Ik lach me in elk geval vaak stiekem suf als ik dat geworstel in het land zie. Gemeen, he? Duivel
Ik geniet juist enorm van paarden die net even wat slimmer zijn dan hun baasjes. Bloos

because_live

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:26

nou Nadya ik doe dat ook altijd stiekem lachen als zoiets gebeurt ookal vind ik het zelf ook wle erg vervelend als je paard/pony zo doet..
maar gelukkig heb ik dat noit meer ze lopen gewoon netjes mee Tong uitsteken

nou en met deze fjord komt dat ook echt wel goed weer dus heel veel sterkte en succes ermee!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:37

@ nadya en Kiwiko inderdaad.. het is bij dat paardje ook een spelletje van toedeloe hahaha. en ook ik lag stiekem natuurlijk. vooral als de baasjes vertellen wat ze wel allemaal niet kunnen...

maar in het ene geval gaat het over een paardje die mijn "schoonzus" misschien wil kopen. ze is verkocht aan het beestje. maar het paard laat zich voor 7 uur 's avonds niet vangen. er zijn nog een paar paarden die zich niet laten vangen. als de baasjes dan aangeven dat ze dan komen rijden mogen ze in een ander (kleiner) groepje en ander land. maar dit paard blijft de hele dag rennen als hij alleen is en alleen maar klieren als hij met een ander paard staat (ik had al gezegd. hij mag bij die van mij in, maar dat leek de pension eigenaresse niet zo'n goed idee.. als hij gaat klieren ramt mijn paard hem in elkaar Tong uitsteken)

dus tips.. op zijn flikker geven heeft indd weinig zin.. maar ooeehhww wat kan je er soms boos van worden...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:43

Mijn paard komt gelukkig altijd op me afgerend of wandelt rustig naar me toe. Van de week ben ik een paar dagen op vakantie geweest en toen kwam hij ook enthousiast op me afgerend en vervolgens wilde ik spelen en rende naar het hek (hij rent dan heel gezellig mee). Even knuffelen na al die dagen van zwaar gemis Haha! en toen draaide meneer zich om en galoppeerde vrolijk terug naar de kudde. Kon ik weer dat eind lopen, hahaha (hij staat in een natuurgebied, zeer grote wei). Tuurlijk baalde ik, maar eigenlijk moest ik ook keihard lachen..... Clown
Dat was vermoedelijk mijn 'straf' voor het wegblijven?????

Bij ons pik je ze er zo uit, degenen waarvan de paarden echt spelletjes spelen. En die mensen zijn vaak gefrustreerd, komen al met een emmer voer aan om te lokken of rennen achter dat paard aan, wat al helemaal geen zin heeft.........

En wat te denken van de leskinderen? We hebben er eentje die een paard echt als een hond benaderd. Keihard roepen, grove lichaamstaal gebruiken en verwachten dat hij op commando komt. Ze roept letterlijk 'HIER, Fikkie!!!!' Verward

En dan zie ik dat de lesgeefster niets doet om haar de goede manier aan te leren. Nee, ze lacht er zelfs om en laat dat kind d'r gang gaan. Daar kan ik nou woest om worden Verdrietig , want hoe leert zo'n kind nou op een goede manier met paarden om te gaan? Ik heb echt geen behoefte om als ik zelf met mijn paard bezig ben, dit soort dingen steeds te moeten corrigeren (ik stond er wel vlak naast Bloos ). Soms doe ik het, maar vaak denk ik ook 'laat maar'. Tegen kinderen moet je het vaak nog tig keer zeggen en daar heb ik dan even geen zin in.............. Heb er thuis al eentje rond lopen en als ik bij de paarden ben, wil ik liever niet bezig zijn met kinderen........... Dan richt ik mijn aandacht liever op mijn paard, maar soms ontkom je er niet aan en zie je wat anderen doen en vooral hoe de paarden daarop reageren........ Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:44

hahahhahahaha "blacky.............. VOOORRRRRRRR" Haha! Haha! Haha!

triest eigenlijk Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:47

Jolentinus, ja, ik snap dat het een vervelend probleem is, maar dit paard is nog niet van je schoonzus? Wie weet kan zij zo'n band met dit dier opbouwen dat hij het fijn vindt om bij haar te zijn?

Dan ga ik weer terug naar de vraag waarom dit beestje zich niet laat vangen? Dat is weer lastig beoordelen vanachter mijn laptop....... Verder denk ik dat een paard niet alleen op het land hoort. Omdat je zegt dat hij blijft rond rennen als hij alleen op het land staat. Wat versta jij precies onder 'klieren' als hij bij een ander paard staat? In een groep met paarden die elkaar kennen, lijkt mij sowieso een fijnere situatie voor het paard. Wat is de achtergrond van dit paard? Hoe oud? Wat voor type? Hoe wordt hij gehouden? En zo kan ik nog wel even doorvragen, hahaha.......

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:49

KiWiKo schreef:
hahahhahahaha "blacky.............. VOOORRRRRRRR" Haha! Haha! Haha!

triest eigenlijk Lachen

Onze Blacky is helaas afgelopen zaterdag verdronken door zijn te grote eczeemdeken..... Verdrietig Verdrietig Verdrietig
Maar dat was er ook eentje die zich niet liet vangen. Als je weet hoe dat beestje gehouden en behandeld werd, dan begrijp je ook wel waarom. Al had dat ook met enorme onwetendheid te maken van de eigenaartjes.......