Nou hallo iedereen, ben wel erg moe, maar wil wel even een verslagje doen van Arough vanavond
.
Arough kwam meteen naar ons toe en liet zich prima aanraken en vastpakken (hij had zijn halster om). Wat mij opviel was hoe erg hij op zijn hoede was en bleef al die tijd. Hij is een extreem gevoelige, zeer onderdanige Fjord. Ook in de groep is hij een van de laagsten in rang. Hij volgt Boaz, maar is duidelijk niet de baas.
KiWiKo, jij zei dat er geen gevoelige Fjorden bestaan, nou, dit is er zeker eentje.
Een extreem hooggevoelige zelfs..... Ik heb meerdere gevoelige Fjordjes gezien, maar niet zo gevoelig nog als Arough....
Mijn gevoel bij hem: Er is een paar maanden geleden iets met hem gebeurd, waardoor hij totaal omgeslagen is. Helaas kan hij het niet vertellen, maar zijn hele gedrag wijst er op. Zelfs nu hij wel naar je toe komt, zich laat aanraken, vangen, leiden, merk je dat hij niet ontspannen is. Hij komt heel onzeker en extreem alert over. TS en haar zus gaan nu met rust en geduld verder met het weder opbouwen van het vertrouwen bij hem. Want hij is dus nooit zo geweest hiervoor. Heel apart en ik vraag me echt af WAT is er nou gebeurd? Tja, ik vrees dat we er nooit achter zullen komen.....
Ik wil in elk geval even heel duidelijk zeggen dat het dus absoluut niet om een dominantieprobleem gaat wat betreft zijn issues met vangen en laten leiden. Dit is duidelijk een getraumatiseerd paard. Ben heel benieuwd of deze verbeteringen doorzetten (ik ga er wel van uit) en zo niet, dan kom ik graag alsnog helpen natuurlijk. Ben erg blij dat er schot in de zaak zit, zowel voor Arough als voor de meiden.